Prechod na vodíkový pohon je pre kamióny ideálnejším riešením ako batérie.
Vodíkové autá sú v poslednej dobe veľkou vecou. Iste, taká Toyota Mirai prišla už dávno a Hyundai Nexo tiež nie je novinkou. Počet automobiliek s vodíkovými plánmi však narastá raketovou rýchlosťou a netýka sa iba osobných vozidiel. Segment nákladnej dopravy by dokázal zmeniť od základov.
To plánuje aj Hyundai so svojim ťahačom Xcient Fuel Cell, ktorý je schopný jazdiť čisto na energiu získanú z vodíka. Automobilka už postavila na cesty 46 vodíkových kamiónov vo Švajčiarsku a chystá sa aj do Kalifornie. Tam ich v priebehu najbližších dvoch rokov pribudne 30.
Ťahač s palivovým článkom má dojazd približne 800 kilometrov a výkon 350 kW. Na palube bude aj menšia batéria na ukladanie rekuperovanej energie. Hyundai však nie je jediná automobilka na úžitkovom trhu, ktorá má vodíkové plány. Svoje ťahače by mali v priebehu najbližších rokov predstaviť aj Nikola, Iveco, OneH2, Volvo a Daimler Trucks.
Ak by vás zaujímalo, ako jazdia vodíkové autá, kliknite na video z nášho testu Toyoty Mirai.