Nové Porsche 911 Carrera je základnou „ďeveťstojedenástkou“, no bez manuálu

168

Porsche 911 Carrera má byť vstupnou bránou do sveta posledného vyhotovenia ikonického modelu. K dispozícii bude ako v prevedení Coupe tak aj ako Cabriolet a má byť najjednoduchším a najlacnejším modelom s plaketkou „911“.

Nie je žiadnym tajomstvom, že najlacnejšie prevedenie modelu je často aj jedným z najzaujímavejších. Je najmenej okázalé, nie je prepchaté technológiami a zbytočnými hračkami a to najdôležitejšie, je najdostupnejším modelom v rade. V prípade Porsche 911 Carrera sa to však trošku komplikuje.

Totiž, začnime už len s tým, že tento jazdecký zázrak s viac ako 50-ročnou tradíciou si inak ako so 7-stupňovou prevodovkou PDK nezaobstaráte. Zatiaľ…

Základ pre všetkých

Síce ide o základnú verziu, o výkon sa báť nemusíte. Totiž, z 3-litrového plochého šesťvalca dokáže Carrera vytlačiť vďaka dvojici turbodúchadiel až 283 kW/385 koní pri 6 500 ot./min. To je o 15 koní viac, než dokázal ponúknuť predchádzajúci model. Pokiaľ je aj toto na vás priveľa, Carrera prichádza s vynikajúcou bezpečnostnou funkciou.

Porsche totiž vyvinulo funkciu s názvom Wet Mode (mokrý mód), ktorá je rade modelov 911 absolútnou novinkou. Táto drobnosť by vás mala ochrániť pred aquaplaningom, čo znamená, že pokiaľ by ste v hustom daždi narazili na nečakane hlbokú mláku vo vysokej rýchlosti, elektronika vás ochráni pred katastrofou.

Potrebujete viac?

Generácia 992 je ponúkaná bez manuálnej prevodovky. To znamená dve veci a jednou z nich je rozhodne to, že staré časy základných a jednoduchých Porsche sú fuč. Druhou vecou je, že sa rozbehnete z pokoja na 100 km/h v priebehu 4,2 sekundy a s príplatkovým balíkom Sport Chrono pack už za rovné 4 sekundy. Maximálka vyvrcholí nad úrovňou 290 km/h.

Coupé váži 1505 kilogramov a v prípade prevedenia Cabriolet je hmotnosť vyššia o 70 kilogramov. Z toho dôvodu je kabriolet pomalší o 0,2 sekundy v prípade šprintu na 100 km/h. Kolesá dostanete v rozmeroch 19 a 20 palcov so zmenšeným priemerom predných brzdových kotúčov na 330 milimetrov. Aj vďaka tomu vyzerá základná 911 Carrera omnoho diskrétnejšie než výstrednejší model s označením „S“.

Niečo navyše

Porsche uvádza, že interiér základného modelu 911 je prakticky identický s drahším prevedením Carrera S. Prakticky všetko na prístrojovom paneli je okrem otáčkomera digitálne. Vnútro ciferníka je však taktiež digitálne a my len čakáme, kedy táto modernizácia so sebou zhltne stupnicu aj s ručičkou.

Prvé kusy dorazia k svojim majiteľom v priebehu začiatku jesene. Samozrejme, pokiaľ nebudete chcieť svoju základnú „deväťstojedenástku“ vo výbave „a lá socka“, dostanete na výber zo širokej palety príplatkových hračiek a detailov. Vziať do úvahy ceny, ktorými sa predstavuje 911 Carrera v Spojenom Kráľovstve, nemal by byť problém minúť za základný model čiastku okolo 100 000 eur. Fňuk…