Viete, aký je rozdiel medzi BMW M240i a deväťmilimetrovým projektilom? Obe sú malé a extrémne rýchle, ale projektil nemá xDrive.
BMW predstavilo druhú generáciu dvojkového kupé v polovici roka 2021. Továreň v nemeckom Lipsku vymení za San Luis Potosi v Mexiku a platformu za novú modulárnu s názvom CLAR. Ist das klar? (Z nemčiny: „Je to jasné?“)
Stále malé obličky?
Pod ruku sa nám dostal vrchol ponuky v karosérii kupé. Dizajnová farba Thundernight nastavuje tón, akým s vami bude auto hovoriť. Ostrý a odvážny. Predná maska je v porovnaní s predošlou generáciou oveľa masívnejšia a strmšia, základný dizajnový jazyk si však zachováva. Nové prepracované svetlá zmenili tvar, no nie veľkosť. A v podobnom štýle sú ladené aj obličky. I keď vo väčšine nových modelov ich BMW ťahá do obrích rozmerov, tu ostávajú stále iba v hornej polovici „fasády.“
Až pri pohľade zboku si všimnete, aká veľká je predná kapota. Dizajn je umocnený obrovskými diskami kolies a červenými brzdovými strmeňmi s označením BMW M. Vzadu dizajn dotvára spojler na veku batožinového priestoru, difúzor, dve koncovky výfuku a svetlá, ktoré sú podľa nášho názoru jednou z najzaujímavejších dizajnových čŕt novej „dvojky.“
Interiér nevyskakuje
Určite vás zaujíma najmä jazda. Ale najprv interiér. Ten je v novej generácii naďalej konvenčný, typický pre BMW. Rad 2 Active Tourer už prináša dizajnové prvky z iX, ktoré podľa nás udáva trendy komfortu na palube. Ak si však kupujete M240i, váš komfort bude spočívať v úplne inom.
Sedenie je extrémne a ak sme doteraz pri iných autách hovorili, že sedačky majú výrazné bočné vedenie, M240i definuje tento pojem úplne nanovo. Tu sa stáva synonymom s „priklincovaným.“ O držaní v zákrutách sa nemusíme ani rozprávať. Veď toto auto drží nielen vodiča v sedadle, ale aj seba na ceste. A to aj v rýchlostiach, ktoré hraničia s popieraním fyziky.
Prekvapilo nás, že ani sedenie vzadu nie je úplne na zahodenie. Nastupovanie cez predné dvere chvíľu potrvá, pretože po manuálnom sklopení operadla sa ešte celé sedadlo posúva dopredu elektronicky a rovnako sa aj zasúva naspäť. No po tejto operácii sa vám ponúkne dvojica miest pre nižších cestujúcich, ktorá vôbec nie je núdzová. Aj pri vyšších cestujúcich problém nebude v priestore na kolená, ale skôr na hlavu. Mimochodom, videli niekedy štyroch ľudí na palube bavorsokého kupé?
Kufrík s červeným tlačidlom
A vy už tušíte, že pod tým červeným tlačidlom myslíme štartovanie motora. Práve týmto tlačidlom odpálite neuveriteľných 374 koní pochádzajúcich z trojlitrového radového šesťvalca. A teraz je jasné, prečo je ten kufrík – kapota – taký veľký. Toto auto má zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,3 sekundy a maximálnu rýchlosť elektronicky obmedzenú na 250 km/h. Mimochodom, v porovnaní s predošlou generáciou ponúka M240i o 34 koní viac.
Prejavy motora a výfuku pri naštartovaní či zošliapnutí pedála sú výborné. Nepatria medzi najhlučnejšie, ale rozhodne vám do žíl bezkontaktne naservírujú adrenalín. A najvzrušujúcejší moment zažijete počas zrýchľovania. V milisekunde, keď si prevodovka akurát potrebuje preradiť, sa na chvíľu ocitnete v oku hurikánu. A je jedno, či zrýchľujete z mestských alebo diaľničných rýchlostí. Toto auto jednoducho nedokážete unaviť.
Vedeli ste, že toto auto váži takmer 1,8 tony? Šialené, však? Najmä preto, pretože každým svojim prejavom dáva jasne najavo, že v tomto prípade ide skutočne len o číslo. Rozloženie hmotnosti na nápravách veľmi blízke pomeru 50:50 jasne hovorí, že toto nie je iba akási krabica s prerasteným motorom, ale skutočne športové auto, od ktorého je možné očakávať športové správanie v každom momente. A skutočne je to tak.
Ak ste boli doteraz zvyknutí prechádzať nejakú zákrutu päťdesiatkou a mysleli ste si, že už ste na hranici možností svojho auta, v prípade BMW M240i si to začnete myslieť možno v osemdesiatke.
Sem by mal patriť záver. Ale toto auto jednoducho uzavrieť nechceme. Po vystúpení z neho sa vám tie ostatné, klasické, začnú zdať iné ako predtým. Tešíme sa na stretnutie v redakčnom teste.
BMW M240i xDrive Coupé | |
---|---|
Motor | 3.0 I6 |
Výkon [kW (k)/ ot./min.] | 275 (374) / 5500-6500 |
Krútiaci moment [Nm / ot./min.] | 500 / 1900-5000 |
Zrýchlenie 0-100 km/h [s] | 4,3 |
Maximálna rýchlosť [km/h] | 250 |
Pohotovotná hmotnosť [kg] | 1765 |
Cena od | 54 660 € |