Prvé elektrické SUV kupé od Škody sa zatiaľ predáva iba vo verzii RS. My sme si však vyskúšali Sportline. A neboli sme sklamaní.
Platforma MEB priniesla za posledné roky širokú paletu koncernových elektromobilov. Od Volkswagenu ID.3 až po Audi Q4 e-tron. Škoda Enyaq iV je súčasťou tohto trendu a čerstvý prírastok Enyaq Coupé iV je určený pre ľudí, ktorí milujú štýl dnešnej doby. Najviac nás prekvapilo, že zoseknutím kufra prakticky len získala.
Čo sa týka dizajnu, ten je vpredu veľmi podobný klasickému Enyaqu iV. Obrovská a rešpekt vzbudzujúca predná maska je v našej verzii doplnená matrixovými svetlometmi a maskou Crystal Face, ktorá svieti. Najväčšie zmeny sú však vidieť zboku. Dvadsaťpalcové disky kolies sú extrémne, ale úplne pochopiteľne zrak najviac upúta práve skosená strecha. Je mierne vypuklá a doplnená veľmi decentným spojlerom. Spodný nárazník ako jediný nie je lakovaný vo farbe Phoenix Orange, ale v čiernej. Opticky tak auto vyzerá športovejšie.
Celkom netradične sa na Enyaq Coupé iV treba pozrieť aj zhora. Strešné sklo je štandardným prvkom výbave vo verzii kupé. Nedá sa otvoriť, ale namiesto toho získava miesto v kabíne. Ale o tom neskôr.
Priestoru je dosť
V interiéri sa zmeny prakticky neudiali. Napokon, ani nebol dôvod. Malý prístrojový štít je v dnešnej dobe veľmi netradičný. Ale v skutočnosti ide o dobré riešenie. Po prvé, aspoň ho je celý vidno pri pohľade cez volant, a po druhé, väčší aj tak netreba. V prípade elektromobilov netreba napríklad otáčkomer, čiže displej môže byť pokojne menší. Na druhej strane, 13-palcový displej multimédií je skutočne plnohodnotný. Ponúka ovládanie gestami aj Apple CarPlay.
Vďaka modulárnej elektrickej platforme je v kabíne dostatok miesta pre cestujúcich akéhokoľvek vzrastu. A čo sa týka miesta na hlavu vzadu, tam ani skosená strecha nie je problémom. A presne tam zohráva svoju úlohu strešné sklo. Je totiž tenšie ako klasický strop.
A keď už sme pri navrhovaní SUV kupé s rozumom, vedeli ste, že oproti klasickému SUV má Enyaq Coupé iV iba o 15 litrov menej batožinového priestoru? A túto informáciu si sem odložíme, pretože napríklad medzi Mercedesom GLC a GLC Coupé je rozdiel až 50 litrov.
Žehličqa
„Pod kapotou“ verzie Sportline už funguje bežná motorizácia. Žiadne RS a pohon všetkých kolies. Namiesto toho iba elektromotor vzadu a výkon 204 koní. Ani to však nie je málo. Reakcie plynového pedálu sú typické pre elektromobil. Jedna vec je dynamický „odpich“ zo stoja. Druhá vec je však akcelerácia pri letmom štarte, ktorá sa od spaľovacích verzií líši ešte viac. Túto dávku adrenalínu umocňuje aj podvozok s adaptívnymi tlmičmi. A prejazd zákrutami, ak myslíte na to, že riadite ťažšie auto, je dokonalý.
Ale športové nastavenie tlmičov je iba jedno z viacerých. V komfortnom režime sa Enyaq Coupé iV mení na „žehličku“. Prejazd nerovnosťami zvláda bravúrne a aj koľajnice vyjazdené v asfalte zvláda bez zaváhania.
Čo sa týka prvého kontaktu s týmto oranžovým fešákom, môžeme len chváliť. Dizajn na jednotku, kvalita použitých materiálov tiež a jazda výborná. Iste, v podstate ide o konvenčný elektromobil so všetkými negatívami, ktoré elektromobil prináša. Ale zároveň aj pozitívami. Otázne je len, s akou cenovkou Škoda príde. Enyaq Coupé iV je zatiaľ dostupný iba vo verzii RS s cenovkou nad 58 tisíc eur. Náš Sportline sumu 50 tisíc rozhodne nepodlezie.