Nová KIA Sorento ponúkne parkovanie na diaľku, hybridy a hrozne veľa miesta

4815
Zdroj: KIA

Od Sorenta si KIA samozrejme sľubuje veľmi veľa. Má na to pádny dôvod: Sorento je hlavným pilierom globálnej ponuky vozidiel značky. Od uvedenia na trh v roku 2002 sa na celom svete predalo viac ako tri milióny kusov, v Európe pritom podiel tvoril asi 300 000 kusov.

Nové Sorento je prvé vozidlo postavené na platforme Kia novej generácie pre stredne veľké SUV. V ponuke bude s novými elektrifikovanými pohonnými jednotkami KIA „Smartstream“. Vôbec po prvýkrát sa objavují s hybridným pohonom. Nový model má preto nižšiu spotrebu paliva, emisií a vyšší výkon ako jeho predchodcovia.

Zdroj: KIA
Zdroj: KIA

Dlhšie, vyššie, krajšie

V prednej časti modelu Sorento vidno novú interpretáciu mriežky chladiča v tvare „tigrieho nosa“. Má širší tvar, ktorý sa po oboch stranách organicky vinie okolo integrovaných svetlometov. Samotné svetlomety obsahujú nové LED denné svetlá v tvare „tigrieho oka“, ktoré zvýrazňujú intenzívny dojem z línií okolo tigrích očí a dodávajú dizajnu niečo navyše.

Zdroj: KIA
Zdroj: KIA

Tento ostrejší, asertívnejší vzhľad je doplnený širokým, pravouhlým prívodom vzduchu v spodnej časti, ktorý má po bokoch vzduchové clony v tvare krídla kvôli usmerňovaniu prúdenia vzduchu okolo vozidla. Ostrá lišta na nárazníku je rovnako osadená spodným ochranným krytom, ktorý zdokonaľuje robustný vzhľad. Nový model má šírku 1 900 mm a je o 10 mm širší ako Sorento tretej generácie.

Zdroj: KIA
Zdroj: KIA

Taktiež je o 10 mm dlhší ako jeho predchodca (teraz 4 810 mm), má však kratšie predné a zadné previsy. Dodatočné predĺženie sa prejavilo v rázvore kolies (ako dôsledok novej platformy pre Sorento), ktorý narástol o 35 mm na 2 815 mm. Sorento sa inšpirovalo modelom Telluride a získalo nové vertikálne koncové svetlá, ktoré sa obopínajú okolo karosérie. Ostrejšie línie karosérie odrážajú jasný, technický vzhľad prednej časti vozidla. Vďaka horizontálnym tvarom pôsobí vozidlo na ceste širšie a impozantnejšie.

Zdroj: KIA
Zdroj: KIA

Nové Sorento bude v Európe k dispozícii s 10 farbami karosérie. Na výber budú 17-, 18-, 19- a po prvýkrát pre tento modelový rad aj 20-palcové zliatinové disky kolies, aby každý vedel, kto je v susedstve ten najväčší čávo.

Pod povrchom úplne nové

Interiér štvrtej generácie modelu Sorento predstavuje o stupeň vyššiu zmenu v kvalite a dizajne kabíny vozidiel značky KIA. V porovnaní s prvou generáciou Kia Sorento z roku 2002, v ktorej si cestujúci užili praktický, robustný a užitočný priestor, dnešné Sorento vsak poskytuje majiteľom niečo pozoruhodnejšie, žiaducejšie a pohodlnejšie.

Zdroj: KIA
Zdroj: KIA

Atraktívna, luxusná kabína prináša sofistikovaný dizajn novej generácie vychádzajúci z dvoch digitálnych displejov na prístrojovej doske. 12,3-palcový displej digitálneho prístrojového panela je prepojený s 10,25-palcovým dotykovým displejom informačno-navigačného systému v strede prístrojovej dosky.

Mnoho funkcií vozidla je možné ovládať aj pomocou nových tlačidiel s dotykovou odozvou po oboch stranách obrazovky, ktoré sa nachádzajú aj na spodnej strane palubnej dosky a ovládajú klimatizáciu. K dispozícii je aj výkonný audiosystém BOSE s priestorovým zvukom, ktorý zaisťuje dokonalejší zážitok z prehrávania zvuku v aute.

Kvalita materiálov sa zvýšila. V kabíne sa mieša metalické obloženie, kožené čalúnenie a reliéfne povrchy so saténovým efektom. V celom interiéri a na palubnej doske preto vidno prepracovanejší vzhľad a atmosféru. V Európe je Sorento v ponuke s čiernou látkou, kožou (sivá alebo jednofarebná čierna) alebo s čiernou prešívanou kožou Nappa.

Nová platforma je postavená využitím konštrukcie kompaktného motorového priestoru a kratších predných a zadných previsov, pričom o 35 mm dlhší rázvor kolies sa postaral o väčší priestor v kabíne medzi nápravami. Umožní to využiť nielen štýlový, pretiahnutejší dizajn nového modelu – štruktúra a usporiadanie novej platformy majú zásluhu na tom, že do modelu Sorento je po prvýkrát možné umiestniť elektrifikované pohonné jednotky.

Akumulátor pre Sorento Hybrid sa nachádza pod podlahou kabíny, nie pod podlahou batožinového priestoru. Výsledkom je, že toto SUV ponúka veľkorysý priestor až pre sedem cestujúcich, a okrem toho aj jeden z najväčších batožinových priestorov vo svojej triede – až 821 litrov (pre sedemmiestne modely) alebo 910 litrov (pre päťmiestne modely), v závislosti od výbavy.

KIA Sorento AUTOGRATIS
Zdroj: KIA
Zdroj: KIA

Pribudnú hybridy

O pohon modelu Sorento Hybrid sa stará nová elektrifikovaná pohonná jednotka „Smartstream“, ktorá kombinuje 1,6-litrový motor T-GDi (zážihový motor s priamym vstrekovaním benzínu s prepĺňaním turbodúchadlom) s lítiovo-iónovo polymérovým akumulátorom s kapacitou 1,49 kWh a elektromotorom s výkonom 44,2 kW. Inteligentné usporiadanie novej platformy pre Sorento znamená, že akumulátor bolo možné umiestniť pod podlahu predného spolujazdca s minimálnym vplyvom na priestor v kabíne alebo batožinový priestor.

Táto elektrifikovaná pohonná jednotka má výkon 230 koní a krútiaci moment 350 Nm. Kombinuje nízke emisie CO2 s vysokým výkonom. Nový 1,6-litrový motor T-GDi je vybavený novou technológiou CVVD (Continuously Variable Valve Duration) od spoločnosti Kia, ktorá reguluje čas otvorenia ventilov podľa jazdných podmienok, nie podľa pevne stanoveného času otvorenia. Tento spôsob zvyšuje výkon pri nízkych až stredných otáčkach motora o 2 až 3 %, pričom spotreba paliva sa znižuje až o 3 %.

Zdroj: KIA
Zdroj: KIA

Výkon sa prenáša cez šesťstupňovú automatickú prevodovku prostredníctvom elektrického zariadenia namontovaného na prevodovke, aby bol možný paralelný prenos celého výkonu motora a elektromotora s minimálnymi stratami energie. Výsledkom je bezprostredná reakcia pri zrýchľovaní pri akejkoľvek rýchlosti a priamy prístup k energii dostupnej v akumulátore aj pri vyšších rýchlostiach.

Sorento Hybrid sa začne vo vybraných európskych krajinách predávať hneď od uvedenia na trh, ďalšie krajiny budú nasledovať neskôr v roku 2020. Nové Sorento bude od konca roka 2020 k dispozícii aj ako plug-in hybridný variant.

Zdroj: KIA
Zdroj: KIA

Pre európskych zákazníkov je tiež k dispozícii nový štvorvalcový 2,2-litrový vznetový motor „Smartstream“ s výkonom 202 koní a krútiacim momentom 440 Nm. Vďaka novému hliníkovému bloku motora, ktorý nahradil liatinový blok použitý v prípade predchodcu, je nový motor o 19,5 kg ľahší v porovnaní s motorom v tretej generácii modelu Sorento.

Zdroj: KIA
Zdroj: KIA

Okrem toho je spárovaný s novou osemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou Kia (8DCT) s mokrými spojkami. Prevodovka 8DCT bola navrhnutá tak, aby radila plynulo ako konvenčné automatické prevodovky. Oproti konvenčným osemstupňovým automatickým prevodovkám sa spotreba paliva znížila približne o 2 až 3 %, v závislosti od použitia.

Zdroj: KIA
Zdroj: KIA

Zaparkuje samo, na diaľku

Okrem toho je to tiež prvý model Kia, ktorý je v Európe k dispozícii s novým, na diaľku ovládaným inteligentným parkovacím asistentom (RSPA), ktorý umožňuje vodičom na diaľku pomocou kľúča ovládať svoje vozidlo pri výjazde z parkovacieho miesta. Je navrhnutý tak, aby cestujúcim uľahčil nastupovanie a vystupovanie z vozidla na stiesnených parkovacích miestach, prípadne ak iný vodič zaparkoval príliš blízko a nie je možný prístup k niektorým dverám.

Ak systém RSPA zaznamená iné vozidlo, cyklistu alebo chodca za vozidlom, prípadne križujúce vozidlo vzadu, Sorento automaticky zabrzdí. Asistent bezpečného vystupovania taktiež zabráni otvoreniu zadných dverí, ak vozidlo zistí nebezpečenstvo blížiace sa zozadu, napríklad cyklistu alebo iné vozidlo.

NEPREHLIADNITE: