Kombinácia výkonu a efektivity. Jednoduchý kľúč, ktorým sa inžinieri od Hondy riadili pri „rekonštrukcii“ 1,6-litrového dieselového agregátu, ktorý poznáme napríklad z modelu CR-V. Po konštrukčnej stránke Japonci pohrali s výfukovým systémom a podarilo sa aj znížiť trenie vo valcoch. Motor využíva zdokonalený systém vstrekovania paliva Bosch a disponuje malým, no výkonným turbodúchadlom.
Testovaný podľa nového cyklu
Výsledkom je zlepšená účinnosť jednotky, čo sa samozrejme prejavilo aj v číslach. Spotreba paliva dosahuje hodnoty od 3,7 litra na sto. A produkcia emisií oxidu uhličitého 99 g/km. Motor bol testovaný podľa nového európskeho cyklu WLTP, ktorý je vypracovaný na základe skutočných jazdných údajov, získaných z celého sveta.
Motor 1,6 i-DTEC generuje 120 koní pri 4000 ot/min a krútiaci moment 300 Nm pri 2000 ot/min a dokáže Civic zrýchliť z nuly na 100 km/h za 10,4 sekundy.
Modernizovaný motor sa montuje v závode Honda of the UK Manufacturing vo Swindone a bude sa dodávať do štvor a päť dverových variantov novej, desiatej generácie modelu Civic.
Paletu hnacieho ústrojenstva modelu Civic rozšíri od polovice roku 2018 deväť stupňová automatická prevodovka, ktorá bude prvýkrát použitá v automobile s pohonom prednej nápravy.