Najlepšie rodinné auto na svete? Všetko, čo potrebuejte vedieť o novej Honde HR-V

12212
Zdroj: TS Honda

Úplne nový model HR-V e:HEV poháňa pokroková dvojmotorová hybridná technológia, ktorá poskytuje kombináciu účinnosti a pohotového výkonu známu už z Jazzu. Subkompaktné SUV sa tak pripája k elektrifikovanej rodine Honda e:HEV.

Nové HR-V tiež dostalo prepracovanú siluetu, ktorá je dosiahnutá zväčšením svetlej výšky od cesty o 10 mm a znížením výšky strechy o 20 mm v porovnaní s predchádzajúcim modelom. Zväčšili sa aj disky kolies, štandardne na 18 palcov.

Zdroj: TS Honda
Zdroj: TS Honda

Krása strieda nádheru

Karoséria teraz hrá úplne inú ligu ako tvary predchádzajúceho modelu. Preč sú organicky tvarované krivky, po novom nastúpili harmonické línie a rozľahlé plochy, prístup nie nepodobný súčasnej Mazde. A podobne ako pri Mazde, aj tu funguje výborne – Japonci skrátka ten minimalizmus vedia.

Zdroj: TS Honda
Zdroj: TS Honda

Aerodynamické vylepšenia sú dosiahnuté bez potreby zbytočných dizajnových prvkov, ktoré často narúšajú štýl. Štrbina vo vzduchovej clone v prednom nárazníku, bočné obloženie prahov a elegantný tvar zadného svetla – to všetko pomáha znižovať turbulencie, k čomu prispieva aj zadný bočný spojler, ktorý znižuje turbulencie vzduchu za vozidlom. Výsledným efektom je vyššia stabilita, kultivovanosť a efektivita.

Zdroj: TS Honda
Zdroj: TS Honda

Vnútri (tradične) len to najlepšie

Honda sľubuje v kabíne úplne novú úroveň ergonómie, materiálov a spracovania v kabíne, ktorú jej nemáme problém, po skúsenostiach s novým Jazzom a modelom e, uveriť.

Zdroj: TS Honda
Zdroj: TS Honda

Interiér bol vraj navrhnutý so zameraním na priestor a svetlo, aby sa v kabíne zvýšil pocit vzdušnosti. Tento vzdušný pocit je umocnený jedinečným „Systémom difúzie vzduchu“, s prieduchmi v tvare písmena L umiestnenými v horných rohoch palubnej dosky. Tento nový systém rieši nepomer v tradičných konfiguráciách vetracích otvorov, kedy sa cestujúci často cítia nepríjemne, keď vzduch prúdi priamo na nich. Systém jemne usmerňuje prúd vzduchu pozdĺž predných bočných okien smerom k stropu a vytvára vír vzduchu nad pasažiermi a vedľa nich. Účinok týchto nových prieduchov na cestujúcich nedopadá priamo, ale vytvára pohodlné vnútorné prostredie pre všetkých.

Zdroj: TS Honda
Zdroj: TS Honda

Pocit spojenia s vonkajším svetom začína vynikajúcim výhľadom. Ten umožnilo niekoľko vylepšení.  V prvom rade nová poloha vodiča, ktorá je o 10 mm vyššia ako u predchádzajúceho modelu. Okrem toho sú okná skonštruované tak, aby prepúšťali čo najviac svetla, k čomu napomáha vodorovne orientovaný nenápadný prístrojový panel smerujúci k rovnej línii kapoty. Okrem toho, upevnenie zrkadiel bolo posunuté dole ku dverám, čo pri zatáčaní zlepšilo viditeľnosť okolo bočného panelu karosérie.

Zdroj: TS Honda
Zdroj: TS Honda

Predné sedadlá novej generácie spoločnosti Honda sa vyznačujú vystuženou štruktúrou, ktorá nahrádza predchádzajúcu pružinovú konštrukciu, čo pomáha predchádzať únave na dlhých cestách a zvyšuje komfort pri každodennom používaní. Pre väčšie pohodlie počas jazdy sú interiérové ovládače umiestnené optimálne čo najbližšie k zornému poľu vodiča. Prehľadné a ľahko použiteľné rozloženie ešte zvyšuje pocit priestrannosti vďaka okamžite rozpoznateľným ovládacím prvkom zvuku a ventilácie, ktoré umožňujú bezpečné a intuitívne ovládanie.

Zdroj: TS Honda
Zdroj: TS Honda

Sofistikovaný základ (ako vždy)

Aj keď sú celkové rozmery vozidla podobné ako pri predchádzajúcom modeli, nový model HR-V ponúka väčší priestor pre nohy a ramená, čo zvyšuje pocit priestrannosti a pohodlia. Okrem zväčšenia priestoru pre zadné nohy o 35 mm, je tu v porovnaní s predchádzajúcou generáciou HR-V ešte väčší rozsah sklonu sedadiel o dva stupne, vďaka centrálnemu umiestneniu nádrže Hondy a dômyselnému usporiadaniu rozloženia hybridných komponentov. Konfigurácia platformy tiež umožnila spoločnosti Honda zachovať mimoriadne všestranné zadné sedadlo Magic Seats, ktoré ponúka flexibilitu sklopenia alebo vyklopenia podľa požadovaného nákladného priestoru.

Zdroj: TS Honda
Zdroj: TS Honda

Ľahký prístup k nákladu nezhoršila ani línia strechy inšpirovaná tvarom kupé. Inteligentné usporiadanie rozloženia a sedadlá Magic Seats, spodná hrana dverí batožinového priestoru, otvor v dverách batožinového priestoru, nízka plochá podlaha nákladného priestoru, to všetko vo vzájomnom súlade a jednote. Do výsledného nákladného priestoru sa ľahko zmestí široká škála batožiny a vybavenia na voľný čas. Napríklad dva horské bicykle pre dospelých (s demontovanými prednými kolesami) možno ľahko naložiť a vyložiť vo vzpriamenej polohe. Pohodlie pri nakladaní zvyšuje funkcia otvárania a zatvárania dverí batožinového priestoru „Power Tailgate Walk Away Close“ so zvýšenou funkčnosťou oproti iným podobným systémom. Inteligentná funkcia vzdialenosti kľúča detekuje, keď sa kľúč vzdiaľuje od automobilu, aby automaticky začala zatvárať dvere batožinového priestoru.

Zdroj: TS Honda
Zdroj: TS Honda

Model HR-V má optimalizované úložné priestory, stredová konzola je zasadená uprostred kabíny plus predné vrecko na drobnosti s USB nabíjacími zásuvkami vpredu a vzadu, ako aj podložka bezdrôtového nabíjania. Prémiový audiosystém, externý zosilňovač* a dotykové svetlá v kabíne ešte viac umocňujú pocit prémiového interiéru a atmosféru pohodlia.

Jeden motor, žiadny problém

Osvedčená hybridná technológia spoločnosti Honda e:HEV poskytuje plynulý a príjemný zážitok z jazdy s pohotovým výkonom a pôsobivo úspornou spotrebou paliva. Skladá sa z dvoch kompaktných, výkonných elektromotorov pripojených k 1,5-litrovému benzínovému motoru i-VTEC so špičkovým výstupným výkonom z pohonného motora 96 kW (131 k) a maximálnym krútiacim momentom 253 Nm pri 4 500 ot./min.

Zdroj: TS Honda
Zdroj: TS Honda

Usporiadanie e:HEV obsahuje tri meniteľné režimy jazdy, ktoré sa vyberajú automaticky podľa prevažujúcich jazdných požiadaviek. Pre maximálnu efektivitu sa model HR-V rozbieha v elektrickom režime a plynule prechádza do hybridného režimu, keď je motor pod vysokým krútiacim momentom, zatiaľ čo benzínový motor sa používa na jazdu vo vyšších a konštantnejších otáčkach. Jazdnú dynamiku vylepšujú rôzne výkonové režimy – Sport, Normal a Econ, zatiaľ čo doplnkový jazdný režim B je možné zvoliť pomocou radiacej páky pre silnejšie regeneratívne brzdenie a zážitok podobný elektrickému vozidlu. Úroveň regenerácie energie a sila účinku spomalenia sa dajú nastaviť tak, aby vyhovovali preferenciám vodiča, pomocou voliča spomalenia za volantom, ktorý poskytuje rôzne jazdné zážitky.

Zdroj: TS Honda
Zdroj: TS Honda

Konečne intuitívny infotainment

Úplne nová Honda HR-V poskytuje v interiéri bezproblémové pripojenie, ktoré majiteľom a pasažierom umožňuje ľahké spojenie s každodenným životom. Intuitívne 9-palcové dotykové rozhranie LCD je navrhnuté tak, aby vodiča čo najmenej rozptyľovalo, so zjednodušeným a plne prispôsobiteľným vetvením ponuky, ktorá umožňuje ľahký prístup k pohodlným funkciám a ovládacím prvkom.

Zdroj: TS Honda
Zdroj: TS Honda

Prevádzkový čas jednotky sa v porovnaní s predchádzajúcimi modelmi HMI systémov výrazne zlepšil, čo umožňuje rýchle a ľahké prepínanie medzi aplikáciami a poskytuje rýchlu odozvu na vstupy a príkazy. Vodič si tiež môže zvoliť množstvo asistenčných systémov zobrazených na 7” TFT displeji, aby sa počas jazdy čo najmenej rozptyľoval.

TEST (+video): Honda Jazz i-MMD | Dospelý prístup

Rozhranie, ktoré sa ovláda pomocou známych ovládacích prvkov v štýle smartfónu, umožňuje tiež zrkadlenie smartfónu cez Apple CarPlay (cez Bluetooth, WiFi alebo kábel) a Android Auto (kábel). Bezdrôtové aktualizácie softvéru umožňujú rozšírenie na najnovšie funkcie a aplikácie.

Bezpečnosť je teraz niekde inde

Úplne nový model HR-V je prvýkrát vybavený technológiou Honda SENSING, a obsahuje komplexný rad špičkových bezpečnostných technológií a pomôcok pre vodiča v tejto triede. Systém Honda SENSING dostáva v úplne novom modeli HR-V vylepšenie, vrátane uplatnenia novej širšej monokulárnej prednej kamery s vyšším rozlíšením a vysokorýchlostných čipov na spracovanie obrazu, ktoré vylepšujú predchádzajúcu kombináciu kamery a radarového snímača.

Zdroj: TS Honda
Zdroj: TS Honda

Zahŕňa tiež vylepšenú nočnú prevádzku Systému riadenia zmiernenia kolízie s chodcami a systému pre zmiernenie následkov kolízie (CMBS) s autami, ktorý teraz detekuje prichádzajúce vozidlá križujúce trasu automobilu vrátane cyklistov a motocyklov a aktivuje brzdenie.

Nová technológia adaptívneho tempomatu (ACC) zavedená pri úplne novom modeli HR-V zvyšuje bezpečnosť pri zmene jazdného pruhu a pri obchádzaní vozidiel. Uhol riadenia a bočná sila G sa teraz hodnotia v spojení s vylepšenými obrazmi z kamier, aby vozidlo počas manévrov zrýchlilo skôr. Týmto sa zaistí bezpečnejší a plynulejší prechod pri predchádzaní. ACC sa tiež môže pochváliť funkciou súbežnej jazdy pri nízkej rýchlosti a ovládaním bŕzd, ktoré udržujú nastavenú rýchlosť pri zjazde z kopca. Detekčná vzdialenosť systému sledujúceho mŕtvy uhol sa zlepšila z 3 m na 25 m, takže vodič má vyššiu istotu nad tým, čo sa deje za ním.