Najlacnejšia vs. najdrahšia. Porovnali sme základnú Fabiu s “plnkou”

15264
Zdroj: Škoda

Škoda Fabia štvrtej generácie začína na vyššej sume ako jej predok. Oplatí sa už aj základ alebo je potrebné investovať?

My v Autográtise máme radi extrémy. Aj preto sme sa rozhodli priniesť porovnanie dvoch rovnakých a predsa tak odlišných áut. Fabia v plnej výbave a Fabia v úplnom základe. Ponorte sa s nami do vôd konfigurátora a cenníka českej značky.

1,0 MPI ešte nie je

Suma 11 760 eur je spodnou hranicou, na ktorej nová Fabia začína. S touto sumou sa spája výbava Active a motorizácia 1,0 MPI s výkonom 48 kW a päťstupňovou manuálnou prevodovkou.

Základná výbava Active zatiaľ v konfigurátore nie je. Pozrime si aspoň strednú Ambition.
Zdroj: Škoda

Na Fabiu pod 12 tisíc si však budete musieť ešte počkať. Najlacnejšia možná Fabia totiž príde až v roku 2022.

Čo teda je základ?

Na chvíľu si predstavme, že na trhu už máme aj ten najslabší motor za najnižšiu cenu so základnou výbavou Active. Spomínaných 11 760 eur nám zabezpečí LED svetlomety a LED denné svietenie, elektrické ovládanie okien vpredu, elektricky nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá, svetelný senzor, 6,5-palcové rádio s Bluetooth a 4 reproduktormi, vzadu bubnové brzdy a predĺženú záruku až na 5 rokov alebo 100 000 kilometrov.

Zdroj: Škoda
Zdroj: Škoda

Z bezpečnostných systémov tu nájdete prakticky všetky, pretože prakticky všetky predpisuje aj Európska únia. Interiér napriek najmenšej výbave vôbec neznie, ako by v ňom niečo malo chýbať. Azda jedna malá, ale podstatná vec. Klimatizácia.

Alfa a Omega

Nájsť to úplné maximum bude oveľa ťažším orieškom. Začnime najvyššou výbavou Style s aktuálne najsilnejším motorom 1,0 TSI s výkonom 81 kW a sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG. Táto kombinácia začína na cene 17 260 eur. Ale najvyšší stupeň neznamená plnú výbavu. Tak poďme sčítavať a buďme rozšafní.

Takto vyzerá podľa konfigurátora najdrahšia Fabia.
Zdroj: Škoda

Oranžová metalíza s čiernou strechou za 875 eur, čierny balíček za 226 eur, čierne disky za 541 eur, dynamic paket interiéru za 316 eur, športový volant s ovládačmi prevodovky za 212 eur. Cena konfigurátora sa dostala na 19 430 eur, a to sme ešte zvolili len dizajnové prvky.

Takto vyzerá podľa konfigurátora najdrahšia Fabia.
Zdroj: Škoda

A poďme k voliteľnej výbave. Za Business Paket s prednými hmlovkami, prepínaním diaľkových svetiel, full LED svetlometmi a parkovacími senzormi vpredu aj vzadu zaplatíme 926 eur. Doobjednať si môžete aj Comfort PLUS Paket s bezdrôtovým SmartLinkom, väčšou (50 l) palivovou nádržou, USB-C aj vzadu, lakťovú opierku aj vzadu a ukazovateľ hladiny kvapaliny do ostrekovačov za 261 eur.

Takto vyzerá podľa konfigurátora najdrahšia Fabia.
Zdroj: Škoda

Tretím balíčkom je Style PLUS s tónovanými sklami, bezkľúčovým odomykaním aj štartovaním, sklopnými stmievateľnými zrkadlami, parkovacou kamerou a virtuálnym kokpitom za 680 eur. Medzisúčet predstavuje 21 297 eur.

Takto vyzerá podľa konfigurátora najdrahšia Fabia.
Zdroj: Škoda

Pridajme parkovacieho asistenta (329 €), phonebox s bezdrôtovým nabíjaním (290 €), adaptívny tempomat (282 €), vyhrievané čelné sklo (202 €), navigáciu Amundsen s 9,2 palcovým displejom (880 €), hlasovú asistentku Lauru (17 €), panoramatickú strechu (1030 €), ťažné zariadenie (528 €), fajčiarsky paket (28 €), dojazdové koleso (123 €), paket Simply Clever (173 €), voľbu jazdného profilu (106 €), bezkľúčový systém s alarmom (236 €) a predĺženú záruku na 5 rokov alebo 150 000 kilometrov (198 €). Celková suma auta s plnou výbavou je teda 25 719 eur.

Našu najdrahšiu konfiguráciu si môžete pozrieť TU. Tú najlacnejšiu, ktorá je práve teraz dostupná na Slovensku, nájdete TU. Rozdiel oproti základnej cene je teda pri plnke viac ako dvojnásobný. Za svoje peniaze však vo Fabii nájdete už úplne všetko.