Na preplňovaný 5-valec od Audi sa môžeme tešiť aj v budúcnosti

605

Nestáva sa často, že veľká značka patriaca do obrieho koncernu zachráni jeden zo svojich ikonických motorov. Ikonický 2,5-litrový päťvalec známy z Audi TT RS alebo RS3 však s vysokou pravdepodobnosťou zažijú aj ďalšie generácie modelov.

Jednou z najväčších pochybností v prípade udržania tohto motora pri živote je bezpochyby jeho apetít. Aj preto sme si mnohí mysleli, že tento charizmatický motor neprežije nálet agresívnych emisných noriem.

Austrálsky automobilový magazín WhichCar však zistil, že známy motor nečaká až taká pochmúrna budúcnosť.

Vdýchnutie života

„Je čím ďalej tým ťažšie ponechať v produkcii [motory akým je napríklad tento], no nie je to len otázkou toho, ako moc je to obtiažne. Pre budúce emisné regulácie EU7 máme pripravené prispôsobené koncepty všetkých našich motorov, no je len otázkou, aké množstvo financií bude stáť ich dosiahnutie emisných noriem“, prezradil šéf divízie Audi Sport Oliver Hoffmann.

„V prípade päťvalca máme k dispozícii veľmi veľmi dobrý koncept, ktorým by sme mohli tieto štandardy dosiahnuť“, doplnil Hoffmann. Posledné úpravy motora totiž priniesli jeho redukciu až 26 kilogramov po tom, čo ho značka postavila na zliatinovom bloku. Predošlá iterácia stála na oceľovom, čo znamenalo, že predchádzajúca generácia RS3 potrebovala širšie predné pneumatiky pre čo najúčinnejší boj s nedotáčavosťou.

Už sa to deje…

Podľa magazínu WhichCar boli spozorované už aj ďalšie modely koncernu Volkswagen, ktoré poháňala nadchádzajúca generácia tohto motora, vrátane ostrého Golfu R. Zatiaľ nie je isté, či bude k prežitiu motora nutné použiť hybridné ústrojenstvo.

Podľa britského magazínu Autocar je však jasné, že nadchádzajúca generácia Golfu GTI nebude využívať hybridné ústrojenstvo. Nariadil to samotný riaditeľ koncernu Volkswagen Herbert Diess, čím zrušil nariadenie predošlého riaditeľa Matthiasa Müllera.

zdroj: WhichCar, AutoCar