Modernizovaný Mercedes-Benz SL nestratil dvanásťvalec

701

Najviac sa činili dizajnéri, ktorý preň pripravili zaujímavý facelift. Predné svetlomety boli zaoblené, tie zadné majú zas novú grafiku svietenia. Rovnako aj bodykity boli pre jednotlivé verzie vynovené.

Z pohľadu motorizácii si polepšili predovšetkým tie najslabšie agregáty. Základ SL 400 so šesťvalcom pribral do stáda 35 k (25 kW) & 20 Nm, vďaka čomu má teraz 367 k (270 kW) & 500 Nm.

Osemvalcový model SL 500 s objemom 4,7 litra má 455 k (335 kW) & 700 Nm, pričom oba varianty sú ponovom kombinované s deväťstupňovým automatom 9G-TRONIC.

V ponuke budú aj naďalej figurovať verzie AMG. Slabšia má 5,5-litrový preplňovaný osemvalec s výkonom 585 k (430 kW) & 900 Nm, vrcholný model s vidlicovým dvanásťvalcom a dvomi turbami z objemu 6,0 litra poskytne 630 k (463 kW) & 1000 Nm.

Obe AMG sú na rozdiel od bežných modelov kombinované so sedemstupňovou automatickou prevodovkou. Typ AMG SL 63 zrýchľuje z nuly na 100 km/h za 4,1 s, dvanásťvalec variantu AMG SL 65 je rýchlejší o jednu desatinu sekundy.

Mercedes-Benz do príplatkov triedy SL pridal novinku z drahšieho modelu S Coupé. Ide o aktívne pruženie, ktoré nakláňa automobil v zákrute či brzdení. Nechýba ani volič režimov prevodovky DYNAMIC SELECT s módmi Curve, Comfort, Sport, Sport Plus a Individual.

Najväčší roadster značky Mercedes-Benz prešiel modernizáciou.