Najviac sa činili dizajnéri, ktorý preň pripravili zaujímavý facelift. Predné svetlomety boli zaoblené, tie zadné majú zas novú grafiku svietenia. Rovnako aj bodykity boli pre jednotlivé verzie vynovené.
Z pohľadu motorizácii si polepšili predovšetkým tie najslabšie agregáty. Základ SL 400 so šesťvalcom pribral do stáda 35 k (25 kW) & 20 Nm, vďaka čomu má teraz 367 k (270 kW) & 500 Nm.
Osemvalcový model SL 500 s objemom 4,7 litra má 455 k (335 kW) & 700 Nm, pričom oba varianty sú ponovom kombinované s deväťstupňovým automatom 9G-TRONIC.
V ponuke budú aj naďalej figurovať verzie AMG. Slabšia má 5,5-litrový preplňovaný osemvalec s výkonom 585 k (430 kW) & 900 Nm, vrcholný model s vidlicovým dvanásťvalcom a dvomi turbami z objemu 6,0 litra poskytne 630 k (463 kW) & 1000 Nm.
Obe AMG sú na rozdiel od bežných modelov kombinované so sedemstupňovou automatickou prevodovkou. Typ AMG SL 63 zrýchľuje z nuly na 100 km/h za 4,1 s, dvanásťvalec variantu AMG SL 65 je rýchlejší o jednu desatinu sekundy.
Mercedes-Benz do príplatkov triedy SL pridal novinku z drahšieho modelu S Coupé. Ide o aktívne pruženie, ktoré nakláňa automobil v zákrute či brzdení. Nechýba ani volič režimov prevodovky DYNAMIC SELECT s módmi Curve, Comfort, Sport, Sport Plus a Individual.
Najväčší roadster značky Mercedes-Benz prešiel modernizáciou.