MINI Cooper SE vznikol pre šmrncovné mestské tvory

1014

MINI a mesto sú nerozlučná dvojica podobne, ako Peter Stašák a Cinzano. Keď však začalo mesto odmietať autá so spaľovacími motormi vo svojich centrách, MINI sa zľaklo. Preto začalo jazdiť na elektrický pohon, už ako MINI Cooper SE.

Aby jedno z najmilších retro áut našej generácie nestratilo svojho večného “parťáka”, vzdalo sa hlučných praskajúcich výfukov a zrazilo svoju spotrebu benzínu na rovnú nulu.

MINI Cooper SE je teda prvým produkčným elektromobilom značky a prvým prémiovým zástupcom vo svojom segmente.

Hipsterov sen

Áno, je to retro auto, ktoré jazdí čisto na elektrinu. Centrá miest a komunity bradatých EKO/BIO fanatikov s radosťou hodujú vo vegánskych bistrách. Cooper SE dostane špeciálnu sadu diskov kolies, prvky v žltej farbe či symbol zapínania/vypínania elektrických spotrebičov na veku nádrže.

Najvýraznejším poznávacím znamením je celistvá maska chladiča s kontrastným lemom nasávacieho otvoru. Vzadu na rozdiel od S-kových MINI nenájdete na SE žiadny výfuk…logicky. Ako však poznáme značku, k dispozícii bude asi 407 miliárd možností prevedenia interiéru, čiže pokiaľ sa vám nepáči auto na fotkách, nemusíte hádzať flintu do žita.

Pokoj na palube

Z hľadiska interiéru sa nič výrazné neudialo. Nájdete tu ale špeciálny 5,5-palcový panel prístrojovej dosky, ktorý nahrádza okrúhle budíky otáčkomera a rýchlomera. Samozrejme zobrazuje údaje týkajúce sa jazdy na elektrický pohon.

V kabíne je však prítomná séria drobných žltých detailov, ktoré odkazujú na elektrický pohon. Taktiež odhadujeme, že sa do systému iDrive dostali špeciálne aplikácie a ukazovatele, určené pre elektrické MINI.

Malý blesk

MINI je vo väčšine svojich podôb extrémne zábavnou hračkou. V elektrickej podobe a prevedení S by malo ísť o auto s tonou charakteru a zábavy počas jazdy. Maximálny výkon elektromotora je 135 kW/184 koní a maximálny krútiaci moment činí 270 Nm od nulových otáčok. Výkon putuje samozrejme na predné kolesá, no cez jednostupňovú prevodovku so zabudovaným diferenciálom.

MINI Cooper SE vyrazí z 0 na 100 km/h v priebehu 7,3 sekundy a z pokoja na mestských 60 km/h vyrazí už za 3,9 sekundy. Maximálnu rýchlosť má limitovanú na 150 km/h. Cooper SE má taktiež špecificky vyladený podvozok z dôvodu prítomnosti batérií, no zotrváva precízna zadná náprava typu McPrherson. Elektrický model má o 30 milimetrov nižšie ťažisko než klasický Cooper S.

Hipík

Cooper SE ponúkne až 4 nastavenia jazdných režimov. V režimoch GREEN a GREEN+ sa auto sústreďuje na čo najúspornejšiu jazdu. V prípade druhého spomenutého režimu sa pre predĺženie dojazdu vypína alebo výrazne obmedzuje kúrenie, vyhrievanie sedadiel či klimatizácia. Režim MID a SPORT by mali byť v zásade rovnaké, aké ich poznáme zo spaľovacích modelov MINI.

Cooper SE nabijete na striedavom prúde pomocou konektora Type 2 a jednosmernom pomocou prípojky CCS Combo 2. Dohromady 12 modulov batérie poskytuje kapacitu 32,6 kWh. To vystačí elektrického drobcovi na dojazd 235 až 270 kilometrov, pri normovanej spotrebe medzi 15 a 13,2 kWh/100 km.

Z domáceho Wallboxu s výkonom 11 kW sa dokáže batéria nabiť už za 2,5 hodiny na 80%. V prípade použitia nabíjačky s výkonom 50 kW je batéria nabitá na 80% už v priebehu 35 minút.