Mercedes nahradil palubnú dosku obrazovkou. Takto vyzerá Hyperscreen

2844
Zdroj: Mercedes-Benz

MBUX Hyperscreen je asi najväčšia automobilová obrazovka. Vypĺňa celú palubnú dosku.

Najprv sme v aute nemali ani jednu obrazovku. Potom prišli čiernobiele displeje menšie ako dlaň. S postupom času sa však digitalizácia posunula a už aj klasické budíky prístrojovej dosky vystriedali displeje. Mercedes však prišiel s niečím, čo tu ešte nebolo. Hyperscreen sa bude tiahnuť od ľavých až po pravé dvere.

Zdroj: Mercedes-Benz
Zdroj: Mercedes-Benz

Už pri predstavení vystúpenej palubnej dosky v Triede S pred viac ako piatimi rokmi sme uvideli jednu rovnú a leštenú plochu. Po naštartovaní z nej však svietili dva jasne oddelené displeje. Jeden patril multimédiám, druhý prístrojovej doske. Myslím si, že sen automobilky prepojiť oba do jedného vznikol už kedysi tam. V minulom desaťročí. Chcelo to však novinku, ktorá tejto vychytávke dodá ešte väčší dôraz.

Zdroj: Mercedes-Benz
Zdroj: Mercedes-Benz

Model EQS je ten vyvolený. Prísť má v roku 2022, ale niektoré zo svojich technológií odhaľuje už dnes. Rozhranie MBUX Hyperscreen však nie je len o veľkosti. Ponúkne aj množstvo vychytávok.

Mozog auta

“MBUX Hyperscreen je mozgom a nervovou sústavou auta,” hovorí Sajjad Khan, člen predstavenstva značky s trojcípou hviezdou. A je to aj pravda. Vzhľadom na to, že model EQS je elektromobilom, väčšina vecí je variabilne softvérovo nastaviteľných. A k všetkym týmto veciam bude mať prístup Hyperscreen s umelou inteligenciou. Čo to v praxi znamená?

Zdroj: Mercedes-Benz
Zdroj: Mercedes-Benz

Zistí, čo máte radi

A nie len to. Vďaka týmto informáciám vám dokáže napríklad lepšie zostaviť domovskú obrazovku, dokáže vám ponúkať rôzne tipy na destinácie, prispôsobovať ambientné osvetlenie a rôzne ďalšie veci. Hrať sa nebude môcť iba vodič, ale aj spolujazdec.

Zdroj: Mercedes-Benz
Zdroj: Mercedes-Benz

Ak napríklad chodievate na niektoré miesta pravidelne, dokáže vám ponúknuť navigáciu na dané miesta automaticky. Pokiaľ za určitých podmienok zvyknete pravidelne používať masážnu funckiu, auto si tie podmienky zapamätá a nabudúce začne masírovať automaticky. Príkladov je nespočetné množstvo.

Sedem profilov

Nikto asi nečaká, že by elektrickú “esklasu” šoférovalo striedavo sedem rôznych ľudí. Napriek tomu však auto ponúka až sedem profilov. Či už pre vodiča alebo spolujazdca, vždy je dobré zvoliť ten svoj, aby rozhranie MBUX zaručilo vždy dokonalý zážitok.

Zdroj: Mercedes-Benz
Zdroj: Mercedes-Benz

Okej, priznávame, stále nejde o jeden jediný jednoliaty displej so záhybmi a vetrákmi po bokoch. Automobilka však odviedla oveľa lepšiu prácu vo vytváraní dojmu, že to jedna obrazovka skutočne je. A keďže je efekt dokonalý a zabezpečuje očakávaný pocit, nad technickým riešením sa ani nebudete zamýšľať.

Zdroj: Mercedes-Benz
Zdroj: Mercedes-Benz

Každý typický “stereotypný” Slovák asi začne hundrať nad využiteľnosťou tejto vychytávky. Iste, asi nebude odolný voči prenášaniu vidiel alebo nakladaniu stavbárskeho náčinia… Dokonca asi ani detskú sedačku by sme na miesto spoujazdca neopreli. Kamaráti, ide o S-Class na baterky. Tu nejde o praktickosť, my sme unesení.

Zdroj: Mercedes-Benz
Zdroj: Mercedes-Benz

Silnejší ako váš počítač

To, že ide o technologický klenot, ste už určite uverili. Tento Hyperscreen je schopný nielen hladko a pohotovo reagovať na vaše dotyky, ale aj poskytovať haptickú spätnú väzbu. O chod sa stará počítač s osemjadrovým procesorom a 24 gigabajtovou RAMkou. Za sekundu dokáže spracovať viac ako 46 GB dát. O dokonalé nastavenie svetelných podmienok a ďalších detailov sa stará jedna kamera a jeden svetelný senzor.