Mercedes-Benz Triedy E je po facelifte opäť na technologickom vrchole

2330

Mercedes-Benz Triedy E vo verziách sedan a kombi je prvým predstaviteľom rozsiahlej aktualizácie modelového radu značky a práve absolvuje svoju digitálnu premiéru. K európskym zákazníkom príde sedan aj kombi v lete 2020. Krátko na to bude nasledovať dlhá verzia sedanu (v Číne), ako aj kupé a kabriolet.

S viac ako 14 miliónmi dodaných sedanov a kombi od roku 1946 je Mercedes-Benz Triedy E najpredávanejším modelovým radom v histórii značky Mercedes-Benz. Mnohí ju považujú za „srdce značky“. V roku 2016 sa desiata generácia Triedy E vyznačovala svojím čistým a súčasne emocionálnym dizajnom, ako aj špičkovým a exkluzívnym interiérom.

Charakteristický bol aj počet inovácií, napríklad v asistenčných jazdných systémoch. Táto emocionálna, ale zároveň inteligentná kombinácia, je mimoriadne úspešná: do dnešného dňa sa pre kúpu sedanu alebo kombi Triedy E aktuálnej generácie rozhodlo už viac ako 1,2 milióna zákazníkov.

Vysoký štandard

Základný model disponuje športovou líniou výbavy Avantgarde pre exteriér. Sériovo sa Trieda E dodáva so svetlometmi, ktoré využívajú výlučne technológiu svetelných diód. Svetlomety MULTIBEAM LED vrátane diaľkového svetla s ultra dosvitom sa dodávajú ako prvok mimoriadnej výbavy.

Sedadlá spájajú komfort na dlhé trate a avantgardný dizajn. Obzvlášť komfortné je adaptívne prispôsobenie sedadla vodiča: po zadaní telesnej výšky do multimediálneho displeja alebo cez funkciu Mercedes me sa sedadlo automaticky nastaví do vhodnej polohy, ktorú si musí následne vodič už len doladiť.

Späť na vrchol

Nová Trieda E má k dispozícii najmodernejšiu generáciu asistenčných jazdných systémov. Rozpoznávanie zloženia rúk z volantu je teraz kapacitné. Niektoré funkcie inteligentného jazdenia si možno na želanie doobjednať v balíku asistenčných jazdných systémov.

Medzi ne patrí aktívny asistent sledovania povolenej rýchlosti, prispôsobovanie rýchlosti na báze trasy pred zákrutami, kruhovými objazdmi, mýtnymi stanicami, križovatkami v tvare T, ako aj pred odbočovaním/výjazdom z diaľnic/rýchlostných ciest.

Keď vodič zapne aktívneho asistenta udržiavania odstupu DISTRONIC s prispôsobovaním rýchlosti na báze trasy, Trieda E dokáže reagovať aj na údaje z LiveTraffic. Keď systém rozpozná dopravnú zápchu, rýchlosť sa preventívne zníži na cca 100 km/h, ak sa vodič nerozhodne inak.

V dopravnej zápche na diaľnici dokáže aktívny asistent jazdenia v dopravných zápchach prevziať úlohu udržiavania vozidla v jazdnom pruhu a udržiavať odstup až do rýchlosti približne 60 km/h. Vozidlo sa dokáže opätovne rozbehnúť až do jednej minúty od zastavenia. Aktívny asistent riadenia dokáže vodičovi na viacpruhových cestných komunikáciách pomôcť funkciou vytvorenia záchrannej uličky.

Aktívny asistent sledovania mŕtveho uhla ponúka rozšírenú ochranu pri vystupovaní. Okrem toho dokáže aktívnym zásahom bŕzd reagovať na vozidlá v mŕtvom uhle aj v kritickom priestore. Keď vozidlo stojí, dokáže pred vystúpením vizuálnou výstrahou v spätnom zrkadle signalizovať, že v kritickej oblasti prechádza vozidlo či bicykel.

Aktívny asistent parkovania s PARKTRONIC a 360-stupňovou kamerou umožňuje automatické zaparkovanie a vyparkovanie. Nová Trieda E dokáže po prvýkrát rozpoznať a využiť parkovacie plochy na väčších parkoviskách len na základe značenia. Pri vyparkovaní dokáže systém varovať pred premávkou križujúcou cestu za vozidlom a v prípade pochybnosti aj zabrzdiť.

Interiér a jeho nuansy

Modernizácia modelu prináša do Triedy E kompletne nový volant. Ovládanie funkcií ovládania združeného prístroja a multimediálneho prístroja prebieha potiahnutím prsta po dotykovej ploche. Fyzikálny princíp použitý v prípade tlačidiel dotykového ovládania sa mení z optického na kapacitný.

V novej Triede E je použitá najnovšia generácia multimediálneho systému MBUX. S ním sa sériovo dodávajú dve veľké obrazovky s rozmermi 10,25 palca/26 cm, na želanie sa dodávajú dve obrazovky s rozmermi 12,3 palca/31,2 cm. Používateľ si môže vybrať zo štyroch štýlov: Moderný klasický, Športový, Progresívny a Decentný.

Kinematika sedadla ENERGIZING drobnými pohybmi sedacej podušky a operadla pomáha meniť polohu pri sedení. Riadenie komfortu ENERGIZING prepája komfortné systémy vo vozidle a využíva náladové osvetlenie a hudbu, ako aj masážne programy na zvýšenie pohodlia. V prípade hybridných vozidiel dobíjateľných zo siete je k dispozícii program Krátky spánok.

URBAN GUARD predstavuje výbavu, ktorá spája prvky na ochranu vozidla pred vandalizmom a kriminalitou. V polovici roka 2020 sa majú podľa plánu objaviť dva balíky mimoriadnej výbavy, ochrana vozidla URBAN GUARD a ochrana vozidla URBAN GUARD Plus.

Až 7x na elektrinu

Sedem modelov je k dispozícii vo forme hybridných vozidiel dobíjateľných zo siete (s dieselovým a benzínovým motorom, sedan a kombi, s náhonom na zadné a na všetky kolesá). Výkonné motory s nízkymi emisiami ponúkajú v prípade benzínových motorov výkon od 115 kW/156 koní až po 270 kW/367 koní, pri dieselových motoroch začína výkonová ponuka na úrovni 118 kW/160 koní a končí na 243 kW/316 koní.

Prvýkrát rozšíri portfólio motorov štvorvalcový benzínový motor (M 254) s integrovaným štartovacím generátorom (ISG) druhej generácie. Modely s týmto agregátom budú disponovať 48-voltovým elektrickým systémom. V benzínovom štvorvalcovom motore M 254 spojil Mercedes-Benz úpravu valcov NANOSLIDE®, honovanie valcov CONICSHAPE® a dodatočnú úpravu spalín priamo na motore. Štartovacím generátorom ISG disponuje aj radový šesťvalcový benzínový motor (M 256).

Ponuku motorov dopĺňa šesťvalcový dieselový motor (OM 656). V prípade tohto motora a jeho štvorvalcovej verzie OM 654 bola rozšírená dodatočná úprava spalín. Prevodovka 9G-TRONIC bola zdokonalená na účely adaptácie štartovacieho generátora ISG a najprv bude použitá vo štvorvalcovom agregáte. Trieda E sedan a kombi sa vyrábajú vo výrobnom závode Mercedes-Benz v Sindelfingene a schádzajú z rovnakej linky ako modely Mercedes-Benz CLS a Mercedes-AMG GT 4-dverové kupé.

NEPREHLIADNITE: