Mercedes-Benz SLC po facelifte stratil atmosférický osemvalec

872

Nový Mercedes-Benz triedy SLC nie je príliš prevratný. Aj keď má nové meno oproti svojmu predchodcovi SLK, ktoré naznačuje niečo veľké, ide len o facelift súčasnej generácie.

Jeho súčasťou je hneď spočiatku zjavný dizajn. SLK-čku vpredu dominovali ostré hrany, a to na svetlách, maske a aj nárazníku. Novinka ide v momentálnom trende Mercedesu a zaoblila sa. Predok môže niekomu vzdialene pripomínať modernizované SL.

Na zadných partiách zmenili zadné svetlomety vnútornú štruktúru a variant AMG vymenil aj výfukové zakončenia. Inak je to v podstate všetko v rámci vizuálnych úprav.

Nové SLC ponúkne široký sortiment motorov, pričom s naftovým štvorvalcom s objemom 2,1 litra a výkonom 150 kW (204 k) môže presvedčiť aj sporiacich. Dosahuje totiž spotrebu 5,6 l/100 km.

Základ ale štartuje pri benzínovom SLC 180 naladenom na 115 kW (156 k). Ďalej to prechádza na dvojliter verzie SLC 200 a SLC 300, ktoré majú príslušne 135 kW (184 k) a 180 kW (245 k).

Najväčším prekvapením je AMG. Pôvodné SLK 55 AMG sa zmenilo na AMG SLC 43, ktoré už nemá 5,5-litrový atmosférický osemvalec. Ale ani neprešlo na 4,3-liter, ako by sa mohlo zdať. Tieto “mercedesácke” označenia zostávajú chaotické, každopádne vrcholný model presedlal na benzínový trojliter V6.

Paradoxom ale je, že i napriek dvojitému preplňovaniu turbodúchadlami stále výkonom nesiaha ani na starú V8-čku. Tá totiž mala 310 kW (421 k) a roadster s ňou zdolal stovku za 4,1 s. Nový najsilnejší motor tohto modelu má však “iba” 270 kW (367 k) a rovnaká disciplína mu trvá o vyše pol sekundy dlhšie.

Najmenší roadster od Mercedesu má po modernizácii nové meno a AMG variant prišiel s veľkou zmenou.