S príchodom novej triedy GLE Coupé sa strhla vlna kritiky. Kopec ľudí mu vyčíta výraznú podobnosť s konkurečným BMW X6, inšpiráciou ktorého vlastne aj nový Medveď prišiel. Nech sú reči akékoľvek, všetci dobre vieme, že si svojich zákazníkov nájde. A určite si ich nájde aj model AMG GLE 63 S Coupé, ktoré sa pustí do bitky proti najsilnejšiemu Mníchovčanovi v rámci SUV.
Veľa ľudí, ktorí sledujú novinky zo sveta automobilov, predpokladali novému “športiaku” z Affalterbachu štvorlitrový osemvalec, ktorý využíva AMG C 63 a AMG GT. Opak je však pravdou a podobne ako ostatné SUV-čka zo Stuttgartu s osemvalcami, aj tento bude poháňaný už veľmi dobre známym 5,5-litrovým vidlicovým osemvalcom, ktorý vďaka dvojitému prepĺňaniu ponúkne v tomto prípade až 585 koní pri 5 500 1/min a 760 Nm medzi 1 750 až 5 250 ot./min. Rozdiel oproti hlavnému rivalovi je teda naviac 1,1 litra objemu, 10 koní a aj 10 Nm. Napriek tomu dá toto GLE Coupé stovku za rovnaký čas, a to 4,2 s. Výkon je prenášaný cez automatickú prevodovku AMG SPEEDSHIFT 7G-TRONIC už tradične na všetky kolesá..
Systém 4MATIC je permanentný, primárne rozdeľuje krútiaci moment medzi nápravy v pomere 40:60 v prospech zadku, rovnako ako u modelu AMG Sport. Zároveň sa tu nachádza aj vzduchové pruženie AIRMATIC, ktoré aktívne pracuje v zákrutách. Brzdy na všetkých kolesách sú ventilované a perforované, na predných polosiach majú priemer 391 mm, vzadu sú 345-milimetrové. Obutie tvoria obrie 22-palcové zliatinovky v pneumatikách s rozmermi 285/40 R22 na predných a 325/35 R22 na zadných diskoch.
Medzi štandardné prvky výbavy patria adaptívne brzdy, asistent zabraňujúci kolízii, 360° kamerový pohľad, sledovanie tlaku v pneumatikách, elektricky otvárateľných kufor, elektricky nastaviteľné, vyhrievané a ventilované predné sedačky, inteligentné LED svietenie a audio systém Harman Kardon. Na želanie vám dodajú kryt motora z uhlíkových vlákien, športový výfukový systém, klimatizáciu s ionizáciou vzduchu, obklady v interiéri z karbónu / čierneho klavírneho laku či high-endový zvukový systém od Dánov Bang & Olufsen.
To, čo väčšina tipovala, sa nakoniec nestalo. Nový štvorliter sa pod kapotu vrcholnej športovej verzie AMG triedy GLE Coupé nedostal a tak sa teda jeho zákazníci budú môcť tešiť na 5,5-litrové biturbo.