McLaren P1 GTR: blesková hračka na okruh

1109

Potenciál trhu by sa mal využívať naplno a každú dieru, ktorá sa objaví, zaplátať. Môže to byť totiž zlatá baňa. Tak ako sa vyrábajú stále nové a iné karosérie či verzie cestných produkčných automobilov, to isté sa deje so špeciálnymi edíciami a variantmi.

Ferrari FXX K pokračuje vo svojej tradícii s cieľom byť najlepším z najlepších, avšak za cenu toho, že sa nemôže preháňať po uliciach alebo na klasických pretekoch. Automobil určený výlučne na okruh včera predstavil aj McLaren a modelom P1 GTR sa pokúsi získať možno aj tých zákazníkov, ktorým sa neušiel extrémne limitovaný taliansky voz.

Prepracovaný exteriér a aerodynamika
McLaren P1 je v súčasnosti považovaný ako jeden z najlepších hyperšportov. Výrobca jeho extrémnosť však posunul na vyšší level s edíciou GTR. Karoséria typu P1 GTR sedí až o 50 mm nižšie od svojho cestného súrodenca, navyše má aj širší predný rozchod kolies o 80 mm.

Ďalej bolo potrebné ešte viac vylepšiť aerodynamiku a prítlak vozu, čo zabezpečuje prepracovaný bodykit, masívny zadný difúzor a mohutné krídlo, ktoré je o celých 100 mm vyššie oproti aktívnemu u klasickej P1. Toto však funguje aj ako DRS (drag reduction system), tzn. že má nastaviteľný sklon na zlepšenie maximálnej rýchlosti. Je však tiež schopné vyvinúť prítlak o sile až 660 kg pri rýchlosti 240 km/h.

Nižšia váha
Samozrejme, výrobca mal za cieľ taktiež znížiť váhu, čo sa mu s hodnotou nižšou o 50 kg aj podarilo. Toto zabezpečilo ešte rozsiahlejšie využitie uhlíkových vlákien, z ktorých je navyše aj taká strecha či kryt motorového priestoru. Všetky okná sú navyše z polykarbonátu, čelné okno je navyše hrubé len 3,2 mm.

V blatníkoch sú ukryté 19-palcové motoršportové zliatinové disky obuté do “slickových” pneumatík Pirelli. Čerešničkou na torte je nový výfukový systém s dvomi koncovkami, ktorý na rozdiel už predtým ľahkého výfuku skresal ďalších 6,5 kg váhy. Je totiž vyrobený zo zliatiny titánu a inconelu (zliatina niklu, chrómu a ďalších prvkov).

Navýšený výkon
Podobne ako taliansky konkurent, ani tu sa motorová sústava nevyhla úpravám. McLaren vzal viaceré súčiastky využívané v motoršporte a použil ich pri stavbe agregátu pre tento model.

Poháňa ho 3,8-litrový vidlicový osemvalec prepĺňaný dvomi turbodúchadlami, čím disponuje výkonom až 800 koní. Navyše mu pomáha elektromotor s výkonom 200 k, čo po súčte dáva krásne okrúhlu hodnotu 1 000 konských síl!

Nová britská stíhačka na okruhy sa predstaví 3. marca na autosalóne v Ženeve, kde bude stáť po boku ešte nepredstaveného modelu 675LT.

McLaren upravil svoju vlajkovú loď na ostrú mašinu určenú výhradne na jazdu na trati.