McLaren 620R je prezlečený špeciál GT4 určený pre verejné komunikácie

333
McLaren 620R
Zdroj: McLaren

Aj napriek tomu, že McLaren mal tento rok celkom rušný v hojnom počte predstavení svojich modelov, rok 2019 sa preň ešte zďaleka nekončí. Svojim zákazníkom prináša cestnú verziu pretekárskeho špeciálu 570S z triedy GT4.

Overená V8 za sedadlami

Športové kupé bude na trhu figurovať pod názvom 620R, objednávať však treba rýchlo, McLaren má v pláne vyrobiť limitovaný počet 350-tich kusov. Medzi nápravami si našla miesto overená pohonná jednotka – twin-turbom preplňovaná V8 s objemom 3,8 litra. V tomto prípade ale vďaka jemnému doladeniu riadiacej jednotky motora a oboch turbodúchadiel produkuje osemvalec 620 koní (456 kW) a 620 Nm.

McLaren 620R
Zdroj: McLaren
Zdroj: McLaren

Nižšia váha a upravená aerodynamika

Motor nie je jediné, čo skúsení inžinieri vylepšovali. Podľa inšpirácie zo závodnej GT4 ušetrili aj na suchej váhe 620R. Tá teraz váži 1282 kilogramov, čo znamená, že „šesťsto dvadsiatka eR“ je o 31 kg ľahšia a 49 koní výkonnejšia oproti základnej 570S. Menšia váha plus väčší výkon sa rovná lepšie zrýchlenie, no nie? Presne tak! 2,9 sekúnd zaberie šprint z 0 na 100 km/h. Podstatne lepší čas dosahuje kvôli zmenenej aerodynamike i pri akcelerácii z pokoja na 200 km/h mu to trvá 8,1 sekúnd. A práve kvôli aerodynamike prišla 620R o štipku maximálnej rýchlosti. Rozbehne sa na 322 km/h. Ale za to pri rýchlosti 250 km/h generuje prítlak až 185 kg.

McLaren 620R
Zdroj: McLaren
Zdroj: McLaren

McLaren o 620R tiež hovorí, že je to ich prvé auto, na ktoré sa môžu obuť okruhové pneumatiky bez dodatočných mechanických nastavení podvozku. Táto možnosť je zahrnutá aj v samotnej objednávke vozidla, keby niekto potreboval nové auto doniesť rovno na okruh. Pre bežné použitie 620R obúva vpredu 19 a vzadu 20-palcové semislicky Pirelli P Zero Trofeo R. Za kolesami sa nachádza najnovšia zastavovacia technika s karbón-keramickými kotúčmi vo veľkostiach 390 mm na prednej náprave a 380 mm na zadnej so strmeňmi z kovaného hliníka.

McLaren 620R
Zdroj: McLaren
Zdroj: McLaren

Závodného ducha cítiť aj v kabíne

Pár zmien sa objavilo taktiež v interiéri športového kupé. V ňom nájdeme škrupinové sedadlá z uhlíkových vlákien, nové 6-bodové bezpečnostné pásy, dverové pútka, či radiace pádla 7-stupňovej sekvenčnej prevodovky tiež z karbónu. Inšpirácia z pretekárskej GT4 je rovnako jasná na volante, ktorý má farebnú značku na 12-tich hodinách.

McLaren 620R
Zdroj: McLaren
Zdroj: McLaren

620R sa bude vyrábať v troch farebných variantoch – čierna Onyx alebo biela Silica s oranžovými pruhmi a oranžová McLaren s bielymi pruhmi. V základe je ďalej napríklad zahrnutá i telemetria McLaren Track Telemetry. Za tento ultimátny stroj zákazníci v prepočte minimálne zaplatia 297 500 €. Konfigurátor to však veľmi rád navýši. Produkcia 620R sa začne už v januári budúceho roka.