Litrový EcoBoost dostal od poroty 351 bodov, čím si od druhého najlepšieho motora roka vyslúžil náskok až 70 bodov. Na druhom mieste bola 4,5-litrový osemvalec od Ferrari (281 b.) a na tretej priečke sa umiestnil štvorvalec koncernu VW – 1.4 TSI (254 b.).
EcoBoost si odnesie aj oceneni kategórie do 1 litra s konečným výsledkom 505 bodov. Za ním nasleduje malý dvojvalec od BMW s objemom 647 cm3, ktorý slúži na predĺženie dojazdu v modeli i3. Trojicu najlepších do 1 litra uzatvára atmosferický jednoliter od Volkswagenu.
V nasledujúcej tabuľke môžete vidieť víťazov jednotlivých kategórii (okrem elektrickej sústavy Tesla sú všetky dole spomenuté benzínové agregáty).
Medzinárodný motor roka
|
Ford 1.0 R3 turbo
|
Nový motor
|
Mercedes-AMG 2.0 R4 turbo
|
Ekologický motor
|
Tesla elektrické ústrojenstvo
|
Výkonný motor
|
Ferrari 4.5 V8
|
Do 1 litra
|
Ford 1.0 R3 turbo
|
Od 1 do 1,4 litra
|
VW 1.4 TSI R4 twin-charger
|
Od 1,4 do 1,8 litra
|
BMW / PSA 1.6 R4 turbo
|
Od 1,8 do 2 litrov
|
Mercedes-AMG 2.0 R4 turbo
|
Od 2 do 2,5 litra
|
Audi 2.5 R5 turbo
|
Od 2,5 do 3 litrov
|
BMW M 3.0 R6 twin turbo
|
Od 3 do 4 litrov
|
McLaren 3.8 V8 twin turbo
|
Nad 4 litre
|
Ferrari 4.5 V8
|
V galérii článku nájdete tabuľky s poradím a bodovým hodnotením motorov v jednotlivých kategóriách. Aký máte názor na víťazov – ktorý je pre vás ten najlepší?
Automobilka s modrým oválom v logu sa môže tretí rok po sebe chváliť ocenením Medzinárodný motor roka. Trojvalec 1.0 EcoBoost totiž vyhral v roku 2012, 2013 a dokonca i teraz.