Lexus LC F: Ostrá verzia a kabriolet z krásneho modelu sú na ceste

1143

Začnime s tým, že luxusné krídlo Toyoty nevyrobilo kabriolet už celých 8 rokov. Taktiež mu už 6 rokov chýba v portfóliu poriadny super šport. Túto dvojicu nedostatkov by mala značka vyriešiť jednou ranou. Lexus LC príde v ostrej verzii F a taktiež ako kabriolet.

V dobe, kedy ponúka konkurencia desiatky rôznych modelov a tie v desiatkach vyhotovení, vyznieva ponuka Lexusu akosi skromne. To sa má onedlho zmeniť. Odchodom posledného kabrioletu SC 430 prišla značka o jediný kabriolet a ten jej chýba v ponuke od roku 2010. To isté platí pre super šport. Tým posledným bol ultimátne (drahý) úchvatný Lexus LFA. Ten ukončil svoju produkčnú púť v roku 2012.

LC F(antastické)

Lexus plánuje zaradenie ostrého derivátu LC do produkcie už v priebehu budúceho roka. Špionážni fotografi sa činili a vďaka nim sa môžeme pozrieť na prvé fotky prototypu. Verzia F bude jazdiť ešte bližšie k cestnému povrchu, dostane agresívnejšiu prednú masku a upravený zadný difúzor s typickou štvoricou koncoviek výfuku.

Predstavitelia značky Lexus niekoľko krát potvrdili príchod ostrej verzie LC pre magazín Auto Express už v minulosti. “Študujeme rôzne alternatívy [pre model LC] a zvýšenie výkonu je jednou z nich. Ešte o tom nie je definitívne rozhodnuté, no vysoko výkonná verzia modelu LC by bola pre nás dobrá príležitosť”, prezradil v minulosti prezident Lexus International Yoshihiro Sawa pre magazín Auto Express.

Magazínu bolo taktiež zo zdrojov blízkych značke prezradené, že by mohlo LC F dostať nový 4-litrový motor V8 s výkonom okolo 441 kW/600 koní, miesto upraveného 5-litrového V8 z verzie LC500.

Dole klobúk

No a pokiaľ by vás nenadchla informácia o novom “zvieratku” z japonskej stajne, magazín Auto Express dostal potvrdené z organizačných útrob značky, že je na ceste model LC bez strechy. Ten by mal vyplniť hluché miesto v ponuke automobilky, ktorej posledným počinom bez strechy bol milovaný a nenávidený model SC430.

Náznakom návratu modelu bez strechy bol koncept LF-C2, ktorý predstavoval otvorený derivát modelu RC. Značka sa však miesto tohto riešenia sústredila na výrobu modelov SUV. “Dúfam, že budeme mať v ponuke kabriolet už vo veľmi blízkej budúcnosti. Vieme, že prémiový trh si žiada modely bez strechy”, prezradil prezident značky pre britský magazín.

Hlava Lexusu taktiež tvrdí, že transformácia značky je prakticky dokončená. “Vnímanie značky Lexus sa stáva stále viac a viac pozitívnym. Boli sme nudná značka. To sa však zmenilo, no stále musíme kontinuálne tlačiť na to, aby sme sa nestali nudnou značkou opäť”, prezradil prezident Lexusu.

Zdroj: Auto Express