TEST Lexus LC 500: Kto nezažije…

1361
Zdroj: David Dejvo Schun

Lexus LC bol predstavený v roku 2016 a tento rok prichádza s kopou vylepšení, ktoré sa nedajú úplne nazývať faceliftom, lebo z hľadiska dizajnu sa prakticky nezmenil. V automobilke hovoria, že ho skultivovali…

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Lexus LC je skutočným pútačom pohľadov. Má obrovské 21-palcové disky kolies so špeciálnym dizajnom Bespoke. Bespoke sú aj čierny nárazník, maska chladiča, dekory na svetlách a bočná lišta dverí. No a zabúdať netreba ani na výsuvný spojler a karbónovú strechu.

 

Zobraziť tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa David Dejvo Schun (@jasomdejvo)

Absolútny luxus

Interiér je skutočne špičkový. Naša Bespoke verzia má vyhotovenie v okrovej Alcantare a všetko, čo vidíte, je extrémne robustné a dotiahnuté do dokonalosti. Novinkou v rámci modernizácie sú multimédiá, ktoré vymenili za systém s touchpadom. Sú dotykové a posunuli ich bližšie k vodičovi.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Majú 12,3 palca, prémiovú navigáciu a 13 reproduktorov Mark Levinson. Podobnú tendenciu meniť touchpad za dotykovú obrazovku sme videli v podstate v každom novom Lexuse. A vďaka tejto zmene je aj stredový tunel jednoduchší. Nájdete tu jeden decentne ukrytý stojan na pohár a štítok, ktorý vás informuje, že tento Lexus LC 500 je naozaj Bespoke.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Komfort s rýchlosťou hurikánu

Pod kapotou buble extrémna atmosférická V8 s objemom 5 litrov a výkonom 464 koní. A viete čo? Aj keď ju nechávate iba bublať a nesnažíte sa o jazdu vo vysokých otáčkach, aj tak vzbudzuje obrovský rešpekt a priťahuje pohľady. Nie že by sa o to snažila, ide jej to prirodzene.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Tento motor sme testovali aj v modeli RC F Takumi Edition. No kým tam bol určený na športové zážitky, tu plní skôr povinnosti pohodlného GT-čka. Desaťstupňová automatická prevodovka posúva všetku silu na zadné kolesá a dokáže dokonale varírovať medzi dynamikou a pokojom. Takže na jednej strane zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,7 sekundy, a na druhej strane zasa jazda po diaľnici v absurdne nízkych otáčkach.

S modernizáciou prichádza absolútne prepracovaný podvozok, ktorý prináša až vesmírne kombo odozvy na riadenie a komfort. Zmenili pružiny, nastavenie tlmičov, prvky zavesenia, tuhosť stabilizátora, výstuhy, stĺpik aj prevodovku riadenia, ložisko v náprave aj upevnenie kolies. Nové sú tiež držiaky motora… jednoducho všetko, na čom si my, milovníci áut, absolútne “ujíždíme”, no povedzme si na rovinu, majiteľa tohto auta to asi trápiť nebude.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Spotreba ako dve autá

A trápiť ho nebude asi ani spotreba. LC 500 zvládne extrémne veľa, ale aj veľa žerie. Nádrž má 82 litrov a mali by ste doň tankovať viac ako 95 oktánov. To znamená, že z absolútneho prázdna doplna vás dnes vyjde na extrémnych 150 eur. Podľa tabuliek, a do absolútnej nuly, by ste zvládli okolo 700 kilometrov. Spotreba v cykle WLTP totiž predstavuje 11,6 litra na 100 kilometrov. A to na atmosférický päťliter vôbec nie je zlé. Po okreskách a diaľnici sme dokopy zajazdili výsledok 9,1 na stovku. A v meste, naopak, pokojne aj 14.

Takže cenu auta viete, výkon viete a o pocitoch z interiéru a jazdy už viete tiež. Iste, mohli by sme sa rozhorčovať nad tým, že keď si vyšliapnete, budete mať spotrebu v pohode aj 20 litrov. Alebo že mobil s autom si spojíte len cez oldschoolové klasické USB. Alebo že kufor má smiešnych 197 litrov. Ale načo? Toto auto si aj tak nikto nekúpi namiesto Octavie kombi… Toto je ten level auta, v ktorom sú všetky fakty absolútne irelevantné. Toto treba zažiť.

Základná cena modelu – Lexus LC 500 Luxury: 120 000 €
Základná cena testovanej verzie – Lexus LC 500 Bespoke Performance Top: 133 000 €
Záruka: 3 roky / 100 000 km

Motor
Typ motora:vidlicový, zážihový
Valce/ventily:8/32
Zdvihový objem [cm3]:4969
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]:341 (464) / 7100
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:530 / 4800
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:270
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:5
Spotreba - kombinovaná [l/100 km]:11,6
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:197
Objem nádrže [l]:82
Prevádzková hmotnosť [kg]:1965
Dĺžka [mm]:4770
Šírka [mm]:1920
Výška [mm]:1345
Rázvor [mm]:2870