Lamborghini Temerario: TAKTO vyzerá nástupca modelu Huracán!

515

Najnovší model z dielne talianskej automobilky Lamborghini nesie názov Temerario a využíva plug-in hybridný pohon, ktorého základom je benzínový osemvalec. Ide zároveň o zavŕšenie už skôr deklarovanej stratégie značky, ktorej cieľom bolo, aby mala celé portfólio svojich modelov elektrifikované. 

Spomínaný nový motor je teda 4,0-litrový vidlicový osemvalec preplňovaný dvojicou turbodúchadiel. Je to vysokootáčkový motor, ktorý je schopný dosiahnuť až 10 000 otáčok za minútu, čo z neho robí svetový unikát medzi sériovo vyrábanými motormi. Chváli za výkonom 588 kW (800 k) a najvyšším krútiacim momentom 730 Nm.

Tri elektromotory, 920 koní 

Keďže ide o plug-in hybrid, spaľovací motor pracuje v kombinácii s elektromotormi. V tomto prípade konkrétne s trojicou elektromotorov. Všetky tri dokážu vyvinúť maximálny výkon 110 kW (150 k), ale ako uvádza Lamborghini, iba jeden z nich trvalo. To znamená, že predné dva elektromotory sú nastavené na výkon 60 kW (80 k) a plný výkon sú schopné produkovať len nárazovo a na krátku chvíľu.

Hovoríme o dvoch predných elektromotoroch, pretože tretí konštruktéri umiestnili medzi motor V8 a a 8-stupňovú dvojspojkovú prevodovku. Lítium-iónová batéria má kapacitu skromných 3,8 kWh, takže dojazd na čisto elektrickú energiu výrobcovi ani nestojí za zmienku. Naopak, rád sa pochváli najvyšším kombinovaným výkonom 676 kW (920 k), zrýchlením na stovku za 2,7 sekundy a maximálnou rýchlosťou 340 km/h.

Pre veľkých chlapcov 

Pohonné ústrojenstvo je však iba jeden krok, nesledovať musí aj druhý a tým sú jazdné vlastnosti. Tu Lamborghini uvádza, že prítlak na zadnú nápravu sa vďaka zásahom do aerodynamiky vozidla podarilo (v porovnaní s modelom Huracán) zvýšiť až o 103 %, ak si majiteľ priplatí za balík Alleggerita, bude to až o 158 percent.

Talianska automobilka sa snažila pracovať aj na praktickej stránke auta, hoci tá je pri šuperšportoch obvykle druhoradá. V tomto prípade si však výrobca dal záležať na tom, aby zväčšil priestor nad hlavami pasažierov a tiež rozšíril priestor pred kolenami. Po novom by sa tak do auta mal usadiť aj dvojmetrový chlap s pretekárskou prilbou na hlave.