Lamborghini Sian je prvým hybridom značky a inšpiruje sa modelom Countach

1732

Síce ide o limitovanú edíciu, no Lamborghini Sian je prvým hybridným modelom talianskej značky, ktorý sa dostáva do produkcie. Chvalabohu, pod zadnou kapotou aj naďalej besní motor V12, no tento krát spolupracuje s elektromotorom.

Ako všetky limitované edície modelov od Lamborghini aj v tomto prípade ide o prepracovanú verziu niektorého z aktuálnych modelov. Lamborghini Sian je však zároveň najsilnejším modelom značky, ktorý sa kedy dočkal produkcie.

Zároveň ide však o limitovaný náklad v počte kusov 63. Ako to už býva, toto číslo odkazuje na rok založenia značky a pokiaľ ste si už vypratávali vašu vyhrievanú garáž, je neskoro. Všetky sú vypredané.

↘↘ NEPREHLIADNITE ↙↙

Blik

Lamborghini Sian dostalo svoje meno podľa slova z boloňského dialektu, ktoré označuje “záblesky svetla”. Má ísť o odkaz na elektrifikovaný pohon, ktorý je však len malou smietkou oproti brutálnej sile 6,5-litrového dvanásťvalca. Ten si musel prejsť miernymi zmenami, ktoré zahŕňajú nové titánové nasávacie ventily, nový výfukový systém a preprogramovaný procesor.

Elektrickú časť pohonu má na starosti elektromotor pracujúci pri napätí 48 voltov s výkonom 25,2 kW/34,4 konskej sily. Ten je napchatý medzi motorom a prevodovkou. Nie je však poháňaný batériami ale kondenzátorovým superkapacitorom, ktorý je podľa značky tri krát výkonnejší než porovnateľná lítiová batéria. Systémový výkon teda vystrelil na masívnych 602 kW/819 koní.

Ide teda o najsilnejšie Lamborghini v histórii, ktoré dokáže akcelerovať z nuly na 100 km/h v priebehu 2,8 sekundy. Maximálna rýchlosť by mala podľa značky atakovať hranicu 350 km/h.

Toto tu ešte nebolo

Značka uvádza, že nové Lamborghini Sian vychádza dizajnérsky z ikonického modelu Countach. Novinka by mala preberať inšpiráciu od legendy nasávacími otvormi vzduchu v tvare “Y”, diagonálne línie na prednej kapote a sklenený kryt motora. Ďalší prvok s motívom písmena “Y” vzdáva hold elektrickému konceptu Terzo Millenio.

Sian využíva aktívne a pasívne aerodynamické prvky. Zadné krídlo sa vysúva len v rýchlosti, no predné lízatko a bočné prahy generujú dodatočný statický prítlak. Aktívne chladiace lopatky sa otvárajú v prípade vysokých teplôt vygenerovaných výfukovým potrubím.

Len začínajú…

Šéf spoločnosti Lamborghini Stefano Domenicali naznačil vyššiu mieru elektrifikácie v prípade budúcich modelov značky. “Sian reprezentuje prvý krok na ceste značky Lamborghini k elektrifikácii a urýchľuje vývoj novej generácie našich motorov V10 a V12.

Každý jeden exemplár môže byť personalizovaný na obraz svojho majiteľa v spolupráci s interným štúdiom automobilky Ad Personam. Unikátne vyhotovený model vo farbe “electric gold” sa má predstaviť už o pár dní na autosalóne vo Frankfurte.