Toto už nie sú ani huby po daždi. Toto je hotová funky invázia! Kia oficiálne štartuje predaj svojho nového crossoveru Stonic.
Drobných crossoverov pribúda a pribúda. Jedno šťastie, že to tieto vysoké krabičky hrajú na veselú strunu. V základnej výbave a so základným motorom zaplatíte za Stonic 14 190 €. Ako sa však poznáme (vďaka trhovým prieskumom), základné verzie nás na Slovensku nejak obzvlášť neťahajú. Ráčte teda čítať ďalej.
Benzínové hody
Spomínaných 14 190 € vytiahnete z vačku v prípade, že sa uspokojíte ako so základnou výbavou, tak aj so základným motorom. Ide o benzínový štvorvalec bez turba, no so 62kW/84 konskými silami výkonu. Nad ním stojí jeho svalnatejší braček s rovnakou konfiguráciou a objemom, no naladený na 74 kW/100NIC koní.
Čo by to bolo za nový malý crossover, bez trojvalca v ponuke. Malé preplňované motory s nepárnym počtom valcov začali valcovať staromódne „atmosféry“ a inak tomu nie je ani v prípade Stonicu. Vrcholnou benzínovou motorizáciou je litrový trojvalec „fúkaný“ turbom a so slušným výkonom 88 kW/120 koní. Vo výbave Platinum bude trojvalec k dispozícii za 19 190 €.
Nafta, ústup!
Ťažko povedať, či ide o následok negatívnej klímy vo svete naftových motorov, či o fakt, že väčšina Stonicov strávi svoje životy v mestskej premávke. Každopádne, Kia ponúka len jedinú naftovú motorizáciu a tou je 1,6 CRDi s výkonom 81 kW/110 koní.
Naftové motorizácie budú k dispozícii len k dvom najvyšším verziám výbav. V prípade výbavy Gold s naftovým srdcom pod kapotou si budete musieť pripraviť 18 390 €. V najvyššej výbave Platinum cena vyskočí až na 20 390 €.
Manuál povinnosťou. Zatiaľ.
Všetky ponúkané motorizácie sú k dispozícii s manuálnymi prevodovkami. Základná motorizácia (62kW, štvorvalec bez turba) je jediným motorom, ktorý sa bude musieť skamarátiť s 5-stupňovou prevodovkou.
Zvyšné agregáty obdržia 6-stupňové prevodovky.
Kia však v priebehu budúceho roku ponúkne 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku. Predbežne ju však chystá len pre preplňovaný benzínový trojvalec T-GDI.