KIA Sorento pozná slovenské ceny. Teraz môžete mať aj benzínový motor!

4658
Zdroj: KIA

KIA Sorento je na našom trhu niečo ako prerastený Ford Model T. Ak ste ju chceli, doteraz ste si mohli vybrať síce z troch výbavových stupňov, ale motorizácia tu bola vždy len jedna. To sa s príchodom novej generácie zmení. Toľko zmien – to už len chýba, aby sa ju ľudia naučili kupovať v inej farbe, ako notoricky známej sivej!

Predaj nového Sorenta na našom trhu odštartoval už 13. augusta.

Dva motory, no len s automatom

Počnúc týmto dátumom si viete objednať buď naftový štvorvalec 2,2 CRDi Smartstream s výkonom 148 kilowattov (202 koní) a krútiacim momentom 440 Nm, ktorý putuje na všetky štyri kolesá cez 8-stupňovú dvojspojkovú prevodovku s mokrými spojkami. Ako tak poznáme slovenský trh, toto bude motorizácia, ktorú budú zákazníci preferovať, s cenou 42 990 €.

Druhou, benzín spaľujúcou možnosťou je benzín-hybridný agregát, ktorý stavia na pohonnej jednotke 1,6 T-GDi so 132 kW (180 k), ktorý je doplnený elektromotorom so 44 kW (60 k). Celkový systémový výkon je 169 kilowattov (230 koní) s krútiacim momentom 350 Nm. O prenos sily sa v tomto prípade stará o niečo menej futuristická, no jemnejšia 6-stupňová automatická skriňa s hydromeničom. Vašu peňaženku odľahčí o 43 990 €. To znamená, že za hybrid si priplatíte len 1000 eur!

Hovorí sa aj o tretej motorizácii, prirodzene pôjde o plug-in hybrid. Nebude to žiadny lenivec – jeho systémový výkon má byť až 195 kilowattov (265 koní). Mal by sa ukázať koncom roka 2020.

Zdroj: KIA
Zdroj: KIA

Tradične bohatá výbava

Na výber sú tri výbavové stupne – Silver, Gold Platinum. Už tá základná, Silver, je veľmi bohatá. Je tu najnovšia generácia predkolízneho sytému, držanie a sledovanie v jazdných pruhoch, asistent jazdy na diaľnici či adaptívny tempomat. samozrejmosťou je už v základe digitálny prístrojový panel Supervision s 12,3″ obrazovkou, dvojzónová klimatizácia, 10,25-palcový infotainment, ktorý nepohrdne Apple CarPlay a Android Auto, elektricky nastaviteľné sedadlo vodiča s výhrevom (vrátane volantu), Full LED svetlomety, parkovacie senzory s kamerou, 17″ disky kolies pre Hybrid a 18″ pre turbodiesel. Samozrejme, okrem toho je tu mnoho iných vecí. Sťažovať sa skrátka nebudete.

Výbava Gold pridáva kožené čalúnenie sedadiel, elektrizuje aj sedadlo spolujazdca, vyhrievanými sa stanú zasa tie zadné. Cestujúcich ďalej ohúrite ambientným osvetlením a, bezdrôtovým nabíjaním smartfónu, elektrickými piatymi dverami a 19-palcovými kolesami. Gold už sa pozerá za vás do mŕtveho uhla, oproti základnej výbave si priplatíte 3000 €.

Vrcholom ponuky je Platinum. Čalúnenie je v tomto prípade vypracované kožou Nappa, predné sedadlá sú odvetrávané. O zvuk sa stará audiosystém Bose, o vašu pozornosť objuje HUD displej, je tu aj asistent na predchádzanie nehodám pri cúvaní. Turbodiesel dokáže aj sám zaparkovať cez diaľkové ovládanie, vaše auto je obkolesené 360° pohľadom kamier. Dostávate ešte aj 20″ disky koliespriplatíte si ešte ďalších 4000 €.

Zdroj: KIA
Zdroj: KIA

Ozaj, keby ste si chceli niečo priplácať, máte takmer smolu. Dá sa to len za panoramatickú strechu (Platinum + 1200 €)metalízu alebo 7-miestne usporiadanie (+ 1000 €). A to sa oplatí, nie?

NEPREHLIADNITE: