Kia Optima prichádza po prvýkrát ako kombi

782

Je celkom pochopiteľné, prečo Kia Optima nebola doteraz kombíkom. Amerika ich neobľubuje, Ázijci tiež nepatria medzi najväčších kupcov dlhších variantov, to len my Európania sme veľmi špecifickí.

Dovolenkový ideál
Špeciálne pre trh starého kontinentu tak prichádza Optima Sportswagon, ktorá je rozmerovo takmer identická so sedanom. Má viac iba 5 milimetrov do výšky, výraznejší rozdiel je už iba v objeme kufra. Ten porástol o 48 čísel na 553 litrov.

Novinka pod kapotou
Paleta agregátov kopíruje sedan. To znamená najmenší motor 1.7 CRDi, ktorý je vyladený na 104 kW (141 k) a 340 Nm. Ponuka pokračuje benzínovou atmosférou s objemom 2,0 litra. Táto má už 120 kW (163 k) a 196 Nm. Vrcholným variantom sa stane GT s oturbeným zážihovým dvojlitrom. T-GDI z tohto objemu dostane až 184 kW (250 k) a 353 Nm.

Novinkou, ktorú Kia predstavila popri Optime Sportswagon, je hybridný pohon. Sústavu tvorí úsporný benzínový štvorvalec 2.0 GDI, ktorý samotný produkuje 115 kW (156 k) a 189 Nm.

V kombinácii s 50 kW (68 k) elektromotorom však maximálny výkon dosahuje hodnôt 151 kW (205 k) pri 6000 ot./min a 375 Nm od 2300 ot./min. Na čisto elektrický pohon má prejsť maximálne 53 km vďaka 9,8 kWh batériám.

Dostupný do konca roka
Kombi i hybridná pohonná jednotka sa na jednotlivých európskych trhoch má objavovať až v štvrtom kvartáli roku 2016.

Juhokórejská automobilka predstavila praktickejší variant modelu Optima a k tomu aj novú benzínovo-elektrickú pohonnú jednotku.