Je nová Fabia drahšia alebo lacnejšia? Toto sme prečítali medzi riadkami

2413
Zdroj: TS Škoda Auto

Nie je to tak dávno, čo nová Škoda Fabia spoznala svoje slovenské ceny. Aj napriek prívetivej základnej cene 11 760 eur sa však začali šíriť fámy, že je teraz drahšia ako kedykoľvek predtým. Pozreli sme sa teda na problematiku bližšie a výsledok nás prekvapil!

Predstavenie novej generácie Škody Fabia je oficiálne za nami a poznáme už aj cenník tohto československého bestsellera. Už 22 rokov je populárnou voľbou náročnejších aj nenáročných vodičov, ktorí túžia po rozmerovo šikovnom vozidle, ktoré ale nezapiera svoju dospelosť. A aj dospelosť bude jednou zo silných stránok novej Fabie, ktorá po prvý raz stojí na koncernovej modulárnej platforme MQB A0.

To chceš: Naše prvé statické dojmy z novej Fabie

Drahšia? Ani nie

Na prvý pohľad by sa mohlo zdať, že ceny áut letia jednoducho hore. Tento uhol pohľadu si však zaslúži trochu prehodnotiť, i keď je pravda, že za základnú verziu Active predchádzajúcej Fabie by ste dali 11 300 eur, zatiaľ čo nová Active vás vyjde na 11 760 eur (rozdiel 460 eur). Ide o najslabšiu motorizáciu 1,0 MPi so 48 kilowattmi (65 konskými silami) a päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Na túto verziu si ale budeme musieť počkať až do roku 2022, preto sa pozrime na trocha inú Fabiu.

Zdroj: TS Škoda Auto
Zdroj: TS Škoda Auto

Napríklad na tú Fabiu, ktorá bude s najväčšou pravdepodobnosťou v našich končinách najobľúbenejšia. A to je už tradične zlatá stredná cesta ponuky – výbava Ambition so 70-kilowattovým trojvalcom 1,0 TSI a päťstupňovým manuálom. Na prvý pohľad to vyzerá, že rozdiel v cene oboch generácií je priepastný – stačí si porovnať základnú cenu 13 170 eur, ktorou sa pýši predchádzajúca generácia, s cenou novej generácie, ktorá štartuje na 14 060 eur.

Zdroj: TS Škoda Auto
Zdroj: TS Škoda Auto

Cenový rozdiel 890 eur znie strašidelne, však? Také jednoduché to však nie je, keď sa pozrieme, čo ponúka nová a čo stará Fabia. Už v tejto výbave sa nová generácia môže hrdiť infotainmentom Swing so 6,5” farebným dotykovým displejom, ktoré ste v minulej Fabii mali za príplatok 367 eur, čím ani zďaleka nekončíme. Nová Fabia má navyše asistenta rozjazdu do kopca (v minulej generácii + 95 eur), štartuje tlačidlom (+ 224 eur) a sama udržuje rýchlosť tempomatom s obmedzovačom rýchlosti (+ 158 eur). 

Zdroj: TS Škoda Auto
Zdroj: TS Škoda Auto

V minulej generácii sa priplácalo za bezpečnosť, ktorú tu teraz máte v štandarde. Je tu asistent núdzového brzdenia Front Assist (+ 300 eur), systém udržiavania v jazdnom pruhu Lane Assist (+ 300 eur) a svetelný senzor Easy Light Assist (+ 50 eur). LED hlavné svetlomety vás v minulej generácii vyšli na 750 eur, no dnes ich máte vo výbave podobne ako rozpoznávanie únavy vodiča (+ 50 eur). Čerešničkou na torte je elektrické ovládanie všetkých štyroch okien, ktoré kedysi stálo 185 eur. 

Zdroj: TS Škoda Auto
Zdroj: TS Škoda Auto

Ste pripravení na konečné zúčtovanie? Dobre. Ak by ste si chceli starú Fabiu dovybaviť do úrovne tej novej, zaplatili by ste 14 979 eur, čiže o 919 eur viac! Stačilo?

Výhodná aj s paketom

Pozorné oko si všimne, že novej Fabii vo výbave Ambition chýbajú disky z ľahkej zliatiny s dizajnom Rotare, ktoré predchádzajúca verzia mala. Tie sú k dispozícii v rámci paketu Ambition plus, ktorý do vozidla pridá aj zadné parkovacie senzory, aj predné hmlové svetlomety.

Zdroj: TS Škoda Auto
Zdroj: TS Škoda Auto

Podstatným prvkom paketu je však aj lakťová opierka Jumbo Box s úložným priestorom, za ktorý ste si predtým museli priplatiť 300 eur a teraz ho máte v cene paketu. Ak dáme dokopy ceny predchádzajúcej Fabie Ambition s paketom, dovybavenej tak, aby zodpovedala súčasnému Ambition Plus paketu, dostaneme sa na rozdiel až 606 eur v prospech nového modelu! 

A netreba zabudnúť, že za túto cenu teraz dostanete auto, ktoré je modernejšie, bezpečnejšie a väčšie, s novým interiérom a vylepšeným systémom prepojeného infotainmentu. A s päťročnou zárukou (alebo 100 000 kilometrov), ktorá sa taktiež počíta nemalou váhou. Ste v pokušení? Aj my. Minimálne zistiť, ako sa bude tento nový malý dospelák správať na ceste – pretože už na papieri sa oplatí.