Hyundai pripravil konkurenčný motor pre Toyotu Prius

533

Už dlhšiu dobu sa vie, že Hyundai chystá priameho konkurenta slávneho Priusu. Tvar testovacích prototypov je dokonca taktiež veľmi podobný japonskému modelu.

Čo však pri tomto boji potrebuje, je mimoriadne úsporný motor. Nanovo vyvinutá jedna-osmička od Toyoty ťaží najmä z vysokej termálnej účinnosti – až 40 %. Hyundai dosiahol rovnakú hodnotu pri svojom 1,6-litrovom priamovstrekovom štvrovalci.

Nové GDI nemá turbo, ale dostalo systém EGR. Technicky je postavený s dlhým zdvihom, čo mu spolu s Atkinsonovým cyklom hrá dosť do karát. Zjednodušený bol tiež tok oleja do systému variabilného časovanie ventilov.

Paradoxom je, že menší motor od Hyundaiu je výkonnejší od toho japonského. Má totiž 77 kW (105 k) a 147 Nm, pričom ho po prvýkrát uvidíme už začiatkom roka 2016. Neskôr sa pridajú ďalšie aplikácie v iných hybridoch.

Popritom Hyundai predstavil ďalšiu novinku, ktorá poteší hlavne bežných zákazníkov. Do modelov s predným pohonom sa totiž začne inštalovať i osemstupňová automatická prevodovka. Poslúži ako náhrada za šesťstupňový automat, od ktorého je o 3,5 kg ľahší a o 7,3 % úspornejší.

Juhokórejský agregát je menší, za to však vyvinie vyšší výkon. Tiež odhalili novú osemstupňovú prevodovku.