Hyundai Kona Electric: Crossover na baterky so sympatickým dojazdom

1253

Hyundai svetu predstavil úplne nový variant extravagantného crossoveru Kona. Okrem elektrického pohonu zaujme ešte výraznejším dizajnom.

Kórejská automobilka Hyundai rozširuje portfólio svojich elektrických modelov. Popri modeli Ioniq sa čisto elektrickej verzie dočká aj zástupca najrýchlejšie rastúceho segmentu – crossover Kona. Model s prívlastkom Electric príde na trh v dvoch variantoch, ktoré sa líšia nielen výkonom, ale aj kapacitou akumulátora.

Dva e-varianty

Základ ponuky bude tvoriť akumulátor s kapacitou 39,2 kWH a certifikovaným dojazdom 300 kilometrov na jedno nabitie. V tomto prípade bude v útrobách uložený elektromotor s výkonom 99 kW. Nabitie akumulátora na 80% potrvá s pomocou rýchlonabíjačky asi 54 minút. V domácich podmienkach zaberie plné nabitie niečo cez 6 hodín.

Silnejší variant ponúkne elektromotor s výkonom až 150 kW. Batérie s kapacitou 64 kWh zasa garantujú dojazd až 470 kilometrov. Aj v tomto prípade nabíjanie na 80% pomocou rýchlonabíjačky zaberie necelú hodinku. Nabite na 100% pomocou domácej nabíjačky zasa potrvá až 9 hodín a 40 minút.

Dizajnový update

Okrem samotnej pohonnej jednotky sa výrobca pohral aj s dizajnom exteriéru. Elektrickú Konu ľahko rozoznáte podľa ucelenej masky chladiča, ktorá prispieva k lepšej aerodynamike vozidla. K dispozícii budú aj nové metalické farby, pričom strecha môže byť v odlišnom farebnom prevedení než zvyšok auta. V praxi tak dostávame až 21 najrôznejších farebných kombinácií.

Pozmenili sa aj rozmery. Zatiaľ čo šírka 1800 milimetrov zostáva zachovaná, dĺžka narástla o 15 milimetrov (na 4180 mm) a výška o 20 milimetrov (na 1570 mm). Bezo zmeny zostal aj rázvor kolies s dĺžkou 2600 milimetrov. Auto je postavené na 17 palcových diskoch z ľahkých zliatin. Objem batožinového priestoru dosahuje 332 litrov s priestorom pre napájací kábel, prípadne 373 litrov bez neho.

Prepracovaná stredová konzola

Zmeny sa dotkli aj interiéru, pričom najvýraznejšia je prepracovaná stredná konzola so všetkými potrebnými ovládacími prvkami vrátane voliča jazdných režimov. Dáta o jazde vodič čerpá zo 7-palcového displeja s vysokým rozlíšením a chýbať nebude ani head-up dispej v zornom poli vodiča s najdôležitejšími údajmi.

Hyundai samozrejme nezabudol ani na paletu asistenčných systémov, medzi ktoré môžeme zaradiť adaptívny tempomat až do 180 km/h, systém núdzového brzdenia s detekciou chodcov, asistent pre udržanie v jazdnom pruhu či sledovanie mŕtveho uhla.

Elektrická Kona sa verejnosti ukáže už o pár dní na autosalóne v Ženeve. Cieľom automobilky Hyundai je do roku 2020 poskladať portfólio modelov tak, aby až 60% bolo elektrifikovaných.