Hyundai Ioniq 5 oficiálne: 305 koní a stovka za 5 sekúnd. Nabije sa za 18 minút

4407
Zdroj: Hyundai

Hyundai sa nám fakt odviazal. Po nedávnom koncepte 45 sme sa možno trocha tešili na sériové vozidlo, ktoré mu bude aspoň vzletne podobné. Hyundai však predstavil elektromobil, ktorý vyzerá úplne inak, má veľké batérie, výkonné motory a revolučne vzdušný interiér. Bim!

Dizajn Ioniqu 5 predstavuje odklon od predchádzajúcich dizajnových noriem a objavuje novú dizajnovú slobodu, ktorú ponúka špeciálna platforma pre elektrické vozidlá. Čerpá z odvážneho postoja modelu Hyundai Pony, prvého sériovo vyrábaného vozidla spoločnosti Hyundai. Ioniq 5 tak pripomína 45-ročnú cestu automobilky.

Zdroj: Hyundai
Zdroj: Hyundai

Gigantický rázvor, vzdušný interiér

Výnimočný dizajn exteriéru vozidla Ioniq 5 sa inšpiroval modelom Pony, napína sa však na rázvore s dĺžkou až do 3 000 mm, čo je jedna z najväčších hodnôt medzi elektromobilmi. Predná časť prvý raz dostala škrupinovú kapotu Hyundai, ktorá minimalizuje škáry na karosérii a tým zlepšuje aerodynamiku. Celému prednému nárazníku dominuje veľmi nápadný tvar písmena V s výraznými dennými svetlometmi, ktoré vytvárajú nezameniteľnú svetelnú stopu vlastnú iba modelu Ioniq 5.

Zdroj: Hyundai
Zdroj: Hyundai

Zapustené kľučky dverí vytvárajú plynulý povrch a zlepšujú aerodynamiku.  Aerodynamicky upravené sú aj disky s dizajnom Parametric Pixel a ponúkajú sa vo veľkorysom priemere až 20 palcov, takže ide o najväčšie disky kolies, aké sa kedy dostali na elektrické vozidlo Hyundai. Dopĺňajú proporcie modelu Ioniq 5 upravené pre platformu Hyundai E-GMP.

Zdroj: Hyundai
Zdroj: Hyundai

Interiér sa nesie v duchu témy obývacieho priestoru Living Space, ktorú najviac stelesňuje inovatívna stredová konzola Universal Island s možnosťou pozdĺžneho posúvania v rozsahu až 140 mm. Universal Island, spolu s rovnou podlahou, pod ktorou sa nachádzajú batérie, vytvára v interiéri vozidla viac voľnosti pohybu.

Zdroj: Hyundai
Zdroj: Hyundai

Model Ioniq 5 dostal aj elektronicky nastaviteľné predné sedadlá. Automobilka tvrdí, že ch sedacia časť poskytuje sklon v ideálnom uhle, takže posádke vytvára pocit bezváhového stavu. Čo to znamená, uvidíme, ale radi si na to počkáme. V Hyundai však zmenšili hrúbku predných sedadiel o 30 percent, čím vzniklo viac priestoru pre ľudí sediacich v druhom rade.

Zdroj: Hyundai
Zdroj: Hyundai

Mnoho dotykových plôch interiéru — sedadlá, strop, obloženie dverí, podlaha či lakťové opierky — využíva materiály pochádzajúce z ekologických a trvalo udržateľných zdrojov, akými sú recyklované PET fľaše a rastlinné (bio PET) priadze ako aj prírodné vlnené priadze, kožu ekologicky spracovanú rastlinnými výťažkami a bio laky s rastlinnými výťažkami.

Zdroj: Hyundai
Zdroj: Hyundai

Zákazníci si môžu vybrať spomedzi deviatich farieb karosérie vrátane piatich prírodných odtieňov vytvorených exkluzívne pre Ioniq 5. Interiér ponúkne možnosť výberu z troch farebných možností.

Skvelé parametre

Ioniq 5 je dostupný s viacerými konfiguráciami elektrického pohonu, aby bez kompromisov vo výkone dokázal splniť nároky na mobilitu všetkých zákazníkov. Zákazníci si môžu vybrať z dvoch veľkostí batérií. Tá s kapacitou 58 kWh dostala pomenovanie Standard Range a tá väčšia, 72,6 kWh, dostala meno Long Range. Môžete mať verziu iba s motorom vzadu, alebo s motormi vpredu aj vzadu. Všetky verzie pohonu poskytujú výnimočný dojazd a maximálnu rýchlosť 185 km/h.

Zdroj: Hyundai
Zdroj: Hyundai

Vrchol ponuky tvorí pohon všetkých kolies (AWD) spojený so 72,6 kWh batériou s kombinovaným výkonom 225 kW a maximálnym krútiacim momentom 605 Nm. Táto konfigurácia prináša zrýchlenie z 0 km/h na 100 km/h za 5,2 sekundy. S menšou batériou poskytne 173 kW a 605 Nm.

Zdroj: Hyundai
Zdroj: Hyundai

Vozidlo s pohonom len zadných kolies (2WD) a so 72,6 kWh batériou ponúkne na jedno nabitie podľa testovacieho cyklu WLTP dojazd na úrovni 470 ~ 480 km, pričom s menšou batériou to bude 125 kW a 350 Nm.

Ultra-rýchle nabíjanie

Platforma E-GMP modelu Ioniq 5 podporuje nabíjaciu infraštruktúru s napätím 400 V aj 800 V. Platforma štandardne ponúka možnosť nabíjania s 800 V napätím a zároveň aj 400 V nabíjanie a to bez potreby ďalších komponentov či adaptérov. Multi nabíjací systém predstavuje prvú svetovo patentovanú technológiu, ktorá umožňuje, aby motor aj konvertor využívali napätie 400 V aj 800 V.

Zdroj: Hyundai
Zdroj: Hyundai

S nabíjačkou s výkonom 350 kW sa model IONIQ 5 nabije z 10 percent na 80 percent za iba 18 minút. Užívatelia modelu Ioniq 5 si dojazd do vzdialenosti 100 km podľa normy WLTP dobijú za päť minút.

Zdroj: Hyundai
Zdroj: Hyundai

Ioniq 5 s inovatívnou funkciou V2L zákazníkom umožňuje nabíjanie rôznych elektrických zariadení, napr. elektrické bicykle, kolobežky či kempovaciu výbavu, vďaka čomu slúži ako nabíjačka na kolesách.

Zdroj: Hyundai
Zdroj: Hyundai

Funkcia V2L dodáva výkon až do 3,6 kW. Konektor V2L sa nachádza pod druhým radom sedadiel a je možné ho aktivovať, keď je vozidlo zapnuté. Ďalší konektor V2L sa nachádza pri nabíjacom konektore na vonkajšej strane vozidla. S pomocou meniča napätia si môžu zákazníci nabíjať svoje elektrické zariadenia. Vonkajší konektor poskytuje energiu, aj keď je vozidlo vypnuté.

Zdroj: Hyundai
Zdroj: Hyundai

HUD cez celé sklo. Asi

Ioniq 5 plynulo integruje pokročilé technológie pre rozšírený digitálny zážitok. Široký a nastaviteľný kokpit obsahuje 12-palcovú, plne dotykovú obrazovku infotainmentu a 12-palcovú digitálnu prístrojovú dosku bez krytu, ktorú si užívateľ môže nastaviť podľa svojich potrieb.

Zdroj: Hyundai
Zdroj: Hyundai

Hyundai Ioniq 5 je prvým modelom s funkciami Rozšírenej reality na Head-up displeji (AR HUD), čím sa čelné sklo premení na veľkú obrazovku. A pravdepodobne bude ako HUD slúžiť celá plocha čelného skla, ako nedávno uniklo z dílerskej prezentácie.

Ioniq 5 využíva aj ďalšiu úroveň pokročilých asistenčných systémov vodiča Hyundai SmartSense, ktoré zabezpečujú najvyššiu úroveň bezpečnosti a pohodlia na cestách. Ioniq 5 je prvý model automobilky Hyundai s Asistentom na jazdu na diaľnici 2 (HDA 2). Medzi ďalšie asistenčné systémy patria Systém autonómneho núdzového brzdenia (FCA), Asistent na monitorovanie mŕtveho uhla (BCA), Inteligentné rozoznávanie dopravných značiek obmedzujúcich povolenú rýchlosť (ISLA), Systém na sledovanie únavy vodiača (DAW), Automatické prepínanie diaľkových svetiel (HBA) a mnoho ďalšieho.