Holanďania sa pustili do výroby hyperšportu

608

Všetko to začalo v roku 2010 vznikom spomenutej firmy. Po dvoch rokoch vývoja spoločnosť vypustila prvé obrázky a podrobnosti o pripravovanom modeli Sarthe. Jeho predprodukčnú verziu ukázali svetu ešte v ten istý rok. Prešli ďalšie tri roky a Vencer tvrdí, že po vyše 100 zmenách je model pripravený na kusovú výrobu.

Na zavesenie kolies Vencer Sarthe využíva vpredu i vzadu dvojitý lichobežník. Na aute sú využité vysoko pevné oceľové trubky, podlaha je z hliníka, karoséria z karbónu a bezpečnostné konštrukcie a zadný pomocný rám sú zo zliatiny chrómu a molybdénu. Na dĺžku meria 4 515 milimetrov, na šírku 1 984 mm a je vysoké len 1 190 mm. Celková váha vozidla sa vyšplhala na relatívne príjemných 1 390 kg.

Ak vezmeme do úvahy motor a jeho výkon, ktorý Sarthe ženie, je váha naozaj nízka. V strede konštrukcie je uložený 6,3-litrový vidlicový osemvalec, ktorý na rozdiel od predprodukčnej verzie má aj kompresor. Dosahuje výkon 621 koní, krútiaci moment je 838 Nm a stovku pokorí len za 3,6 sekundy. Rýchlosť, ktorú tento hyperšport vyvinie, zospodu “oblizuje” hodnotu 340 km/h.

Okrem toho, že Vencer Sarthe bude vysoko cenený (stojí 270 882 eur bez dane), pôjde o veľmi exkluzívny model. Výrobca chce totiž vyrobiť len jeden kus každý mesiac.

Spoločnosť Vencer vytvorila pekne výkonný a zároveň pekne drahý hyperšport menom Sarthe.