e-Bulli je slávny „Samba Bus“ s elektromotorom!

623
VW T1 e-Bulli
Zdroj: Volkswagen

Nedávno sme vám ukázali čo dokážu vnútornosti z elektromobilu Tesla v karosérií staršieho Porsche 911. O niečo podobné sa pokúsil aj Volkswagen, avšak v pohodovej nálade šesťdesiatych rokov. Ako základ poslúžil do skrutky zrenovovaný minibus T1 z roku 1966.

Vozidlo malo byť pôvodne predstavené v rámci výstavy Techno Classica 2020 v Essene, lenže kvôli aktuálnej situácií sa aj toto podujatie muselo zrušiť, resp. odložiť. Volkswagen tak T1-tku predstavil cez internet.

VW T1 e-Bulli
Zdroj: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen

83 koní a 212 Nm

Samba Bus, ako sa zvykne T1 tiež prezývať, v sebe ukrýva elektrickú pohonnú jednotku z najnovších elektromobilov od VW. Pre zmodernizované retro vybrali nové pomenovanie – e-Bulli. Namiesto pôvodného 32 kW benzínového agregátu bol na jeho miesto nainštalovaný elektromotor s výkonom 61 kW (83 k). Vrchol točivého momentu novej jednotky je dvojnásobný, teda 212 Nm oproti 102 Nm. Elektromotor roztáča hriadeľ jedno-stupňovej prevodovky. Jej volič je uložený medzi prednými sedadlami, akurát s tým dizajnom voliča sa mohli ešte trochu vyhrať, veľmi sa do kabíny nehodí. Prevodovka má päť režimov, P, R, N, D a „stupeň“ B, ktorý umožňuje vodičovi nastaviť silu rekuperácie energie pri brzdení.

VW T1 e-Bulli
Zdroj: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen

Dve stovky na nabitie

S takmer dvojitým výkonom je e-Bulli aj o niečo rýchlejší. Maximálna rýchlosť elektrickej Samby je 130 km/h. Je však obmedzená kvôli ochrane batérií. Tá je umiestnené v strednej časti vozidla v podlahe. Akumulátor má kapacitu 45 kWh, Volkswagen hovorí, že to vystačí na dojazd viac ako 200 kilometrov. Pri plánovaní roadtripu budete musieť počítať aj s dlhšími prestávkami na nabíjacích staniciach. 80 % kapacity batérie sa „natankuje“ za 40 minút ak natrafíte na dobrú rýchlonabíjačku s nabíjacím výkonom 50 kW.

VW T1 e-Bulli
Zdroj: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen

Okrem (elektro)motora Volkswagen zapracoval aj na zavesení kolies. Obidve nápravy využívajú viacprvkové zavesenie s nastaviteľnými tlmičmi a športovými pružinami. Nové je i hrebeňové riadenie. Väčší výkon krotia silnejšie brzdy, za všetkými štyrmi kolesami sú kotúče s vnútorným chladením.

VW T1 e-Bulli
Zdroj: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen

Technické vychytávky v retrošate

Exteriér e-Bulli je lakovaný v kombinácií dvoch farieb a to oranžovej metalízy s pieskovou zlatou matnou metalízou. O to, že sa jedná o elektrickú verziu spoznáte aj podľa predných LED svetiel s denným svietením. Interiér ostal v retro štýle, kombinácia farieb biela „Saint Tropez“ a „Saffrano“ oranžová kopíruje exteriér. Štipku luxusu vzbudzuje drevená podlaha. Našli ste tablet? Pozrite sa nad spätné zrkadlo. Nový je tachometer s integrovaným maličkým displejom. Osvieženie modernou technológiou dostalo aj rádio.

VW T1 e-Bulli
Zdroj: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen

Toto však nie je jediný výstavný kus e-Bulli. V rámci nového programu eClassics Volkswagen ponúka takúto konverziu na elektromobil pre každého milovníka starších busov a ekologického pohonu. Táto konkrétna pre VW T1 stojí 64 900 €. Dostupné sú aj pre novší typ T2, či T3.

 NEPREHLIADNITE: