BMW i8 Roadster: S vetrom vo vlasoch a väčším výkonom

1066

BMW rozširuje portfólio svojej hybridnej vlajkovej lode o variant Roadster. Okrem absencie strechy sa obe vozidlá dočkajú aj silnejšieho pohonného ústrojenstva.

Mníchovská automobilka BMW odhalila v Los Angeles druhý karosársky variant svojho plug-in hybridného športiaku i8. Po verzii kupé prichádza na rad roadster, ktorý sňal strechu a dostal väčší výkon. Výkonnejšie pohonné ústrojenstvo dostal aj pôvodný variant. Novinka na trh vstúpi až v máji budúceho roka.

Modernizovaná technika

Ako sme už naznačili okrem absencie strechy je najväčšou zmenou práve vylepšená technika. Hybridný systém poskytuje vodičovi výkon 275 kW, čo je o 9 kW viac než doposiaľ. Nárast výkonu je spôsobený zvýšením výkonu elektromotora zo 105 na 114 kW. Benzínový trojvalec s objemom 1,5 litra si zachoval výkon 170 kW a krútiaci moment 320 Nm, no kvôli prísnejším emisným normám je doplnený o filter pevných častíc.

Väčšie batérie

Výsledkom úprav je zrýchlenie z 0-100 km/h za 4,6 sekundy (v prípade variantu Spyder za 4,4 sekundy). Okrem nevídanej agility vodičov poteší aj nižšia papierová spotreba, ktorá v prípade kupé dosahuje 1,9 l/100 km. Zníženie spotreby majú za následok nové lithium-ionové batérie, ktoré disponujú väčšou kapacitou 11,6 kWh. V elektrickom režime tak i8 dôjde väčšiu vzdialenosť, konkrétne 55 km (doposiaľ len 37 km). Maximálna rýchlosť v elektrickom režime narástla zo 70 km/h na 105 km/h.

Pohonné ústrojenstvo je aj naďalej kombinované so šesťstupňovým automatom (pre spaľovaciu jednotku) a dvojstupňovým automatom (pre elektromotor), a rovnako tak BMW zachovalo aj pohon všetkých štyroch kolies.

S vetrom vo vlasoch, no len vo dvojici

Po stránke dizajnu sa zmeny sústredili najmä do interiéru. Budúcich majiteľov poteší najnovší multimediálny systém so samostatne stojacou 8,8 palcovou obrazovkou. Rozdielne sú aj sedačky. Čo sa týka exteriéru k dispozícii budú dva nové laky (E-Copper a Donington Grey).

Samozrejme najväčší rozdiel medzi verziou kupé a Roadster súvisí s otvorenou karosériou. Zadné okienka nahradili výplne a výrobca musel odstrániť aj sedadlá v druhom rade, aby bolo kam zložiť strechu. BMW i8 Roaster je teda výhradne dvojmiestny. Elektricky ovládaná strecha je textilná a jej zloženie zaberie 15 sekúnd. Celý proces pritom môže prebiehať až do rýchlosti 50 km/h.

Otvorená karoséria si samozrejme vyžiadala aj množstvo úprav, ktoré navonok nevidno. Konštruktéri museli upraviť zvesenia kolies, charakteristiku tlmičov a riadenie. Zaujímavosťou je, že úpravy spojené s odstránením strechy si vyžiadali zvýšenie hmotnosti vozidla len o 60 kilogramov, čo je na pomery roadsterov skvelý výsledok.