Autosalón FRANKFURT 2017 | Hybridné Audi Q7 e-tron quattro kombinuje motor V6 TDI s elektromotorom

Audi vo Frankfurte predstavilo hybridný model Q7 s naftovým šesťvalcom a štvorkolkou. Túto kombináciu zatiaľ nikto neponúka.

81

Audi Q7 vám určite predstavovať nemusíme. Vyše päť metrov dlhé SUV so štyrmi kruhmi na kapote sa momentálne predáva vo svojej druhej generácii. Automobilka sa však rozhodla ponuku oživiť novým hybridným variantom „e-tron quattro“.

Dieselhybrid

Trojlitrový vidlicový šesťvalec TDI je spriahnutý s elektromotorom, ktorý je umiestnený medzi motorom, spojkou a osemstupňovým tiptronicom.

Samotná naftotvá pohonná jednotka je naladená na 190 kW (258 koní) a na asfalt prenáša krútiaci moment o sile 350 Nm.

Elektromotor pridáva ďalších 94 kW a rovnakú hodnotu krútiaceho momentu. Sústava teda spolu dodáva 275 kW (373 koní) a krútiaci moment o sile 700 Nm. V čisto elektrickom režime má robustný plug-in od Audi dojazd až 56 kilometrov. Šprint na stovku zvládne za 6,2 sekundy.

Elektromotor čerpá energiu z batérií s kapacitou 17,3 kWh a menovitým napätím 308 V. Tie sú umiestnené pod batožinovým priestorom tak, aby neovplyvnili jeho kapacitu. Plné nabitie v priemyselnej zásuvke s výkonom 7,2 kW zaberie zhruba dve hodiny. V obyčajnej domácej zásuvke potrvá nabíjanie e-tronu quattro osem hodín. Podľa cyklu NEDC Q7 e-tron quattro spotrebuje 1,8 litra a minimálne 18,1 kWh na sto kilometrov.

Verzia e-tron bude ľahko rozpoznateľná vďaka hlavným LED svetlometom, ktoré pripomínajú dvojitú šípku. Okrem toho dostane e-tron quattro v základnej výbave aj digitálnu palubnú dosku (virtual kokpit), infotainment MMI s dotykovým ovládaním a navigáciou. Vozidlo je schopné taktiež využiť odpadové teplo z elektrickej pohonnej sústavy na vyhrievanie interiéru.