Audi Q4 e-tron dostane rozšírenú realitu, ktorú neprekvapíte

1090
Zdroj: Audi

Dlhoočakávaný crossver vás upozorní hádam na všetko priamo na čelnom skle.

Audi Q4 očakávame od roku 2019 a automobilka nás celkom slušne naťahuje. Ešte minulý rok sme o ňom písali ako o koncepte, dnes o ňom už vieme celkom dosť, ale presný termín odhalenia zatiaľ značka nestanovila. Vieme iba, že to bude niekedy v prvej polovici tohto roka. Nový elektrický model so sebou prinesie množstvo praktických vecí. Napríklad odkladacie priestory v kabíne s objemom až 25 litrov, nové držiaky na poháre vo dverách, špeciálny priestor na telefón s vylepšením telefónneho signálu a ďalšie. Praktickosť ale nebola nikdy nambr van prajority vo vozidlách so štyrmi kruhmi. Vždy išlo o pohon a technológie. A ani pri elektrickom e-trone tomu nebude inak.

Zdroj: Audi
Zdroj: Audi

Rozšírená realita bez konkurencie

Head up displeje sú dnes už samozrejmosťou v najrôzneších autách akéhokoľvek pôvodu. V jednoduchosti ide o premietanie jazdných údajov buď na čelné sklo alebo na malú plastovú plochu v zornom poli vodiča. Rozšírená realita je však niečo úplne iné. Jej úlohou je zabudovať digitálne prvky priamo do prostredia. Audi nie je prvou automobilkou, ktorej sa to podarilo. Trúfa si však povedať, že jej technológia je výnimočná.

Zdroj: Audi
Zdroj: Audi

Premietanie bude prebiehať na dvoch úrovniach. Tá prvá je prakticky na skle a zobrazuje systémové informácie podobne ako pri HUD. Tá druhá sa javí byť 10 metrov vzdialená a dostávate v nej informácie o dianí zasadené priamo v prostredí. Upozorňuje vás napríklad na zákruty, ktoré môžete prehliadnuť alebo vám zvýrazňuje prekážky či nebezpečenstvá. V praxi to bude vyzerať tak, akoby ste jazdili v počítačovej hre.

Zdroj: Audi
Zdroj: Audi

AR Creator

Technológia, ktorá stojí za všetkými tými výpočtami sa nazýva AR Creator. Zbiera údaje z prednej kamery, radaru a GPS na to, aby dokázala vykresliť všetky potrebné pokyny priamo na sklo vo frekvencii 60 obrázkov za sekundu. Technológia je posunutá tak ďaleko, že berie do úvahy aj milisekundy, počas ktorých sa obraz transportuje z “počítača” na sklo a počíta s viacerými variantmi. Vďaka tomu by vám obraz nemal skackať ak spravíte neočakávaný úkon, ako napríklad prudké brzdenie alebo myknutie volantom.

Zdroj: Audi
Zdroj: Audi

Čo sa týka pohonu, tam automobilka ďalšie informácie ešte nezverejnila. Ak by sa držala údajov zverejnených pri predstavení konceptu, pôjde o skutočne horúci crossover. Konkrétne hovoríme o konfigurácii dvoch elektromotorov s celkovým výkonom 225 kW a zrýchlením na stovku za 6,3 sekundy. Batéria s kapacitou 82 kWh postačí na dojazd 450 kilometrov a na 80% sa nabije za 30 minút prostredníctvom rýchlonabíjačky.