Audi Q4 Sportback e-tron Concept: 306 prémiových koní v bratrancovi Škody Enyaq!

1695
Zdroj: Audi

V koncerne Volkswagen sa už vo veľkom maká na postupnom uvádzaní platformy MEB do života. Vedľa súrodencov SEAT el-born, Škoda Enyaq a VW ID.3 a ID.4 tak pôjde o štvrtý model postavený na novej platforme. Jeho prakticky zameranú verziu poznáme už rok, teraz prišiel na rad dynamický Sportback. 

Elektromobily si ukrajujú z celkového trhového koláča stále väčší podiel, no predsa to vyzerá, že na tú pravú modelovú ofenzívu si budeme ešte musieť chvíľu počkať. A ako je “v koncerne” najlepším zvykom, ofenzíva príde naraz a zo všetkých strán.

Zdroj: Audi
Zdroj: Audi

Elektrické Audi pre všetkých

Nový model s označením Q4 sa nám po prvý raz predstavil už pred rokom vo variante s SUV-čkovitou zadnou časťou. Lenže to by nemohol byť rok 2020 a pojem “kupé” tak veľmi v móde, aby sme sa na Q4 nepozreli v predstihu ešte raz – a v dynamickejšom strihu. Q4 Sportback e-tron bude hierarchicky stáť niekde pod e-tronom, ktorý už taktiež poznáme ako SUV, aj SUV-kupé Sportback.

Zdroj: Audi
Zdroj: Audi

Konštruktéri vraj dlho zápasili s odlišnou siluetou vozidla, ktorá mala vďaka plne elektrickej koncepcii blízko k minivanom. Krátku kapotu teda opticky predĺžili prelismi v blatníkoch, ktoré dodávajú masívnemu stroju istú dávku uzemnenia. Zaujímavým prvkom v prípade tohto konkrétneho konceptu je aj napríklad použitie konvenčných spätných zrkadiel oproti kamerám, aké by sme našli vo väčšom (no sériovom!) e-trone.

Zdroj: Audi
Zdroj: Audi

Kabína nevyzerá na pomery konceptu úplne nerealisticky, hoci stredový panel je riešený pomerne netradične. Je rozdelený do dvoch častí – nižšie sa nachádza odkladací priestor a dotykový volič jazdných režimov, vyššie by ste našli 12,3-palcolvý displej infotainmentu. Familiárne prostredie dopĺňa známy koncernový virtual cockpit a obligátny head-up displej.

Zdroj: Audi
Zdroj: Audi

V tichosti, výkonne a dokonca výhodne

Koncept je poháňaný dvoma elektromotormi s celkovým výkonom 225 kW (306 koní). Zaistený je teda pohon všetkých kolies (aj tu nazývaný quattro), hoci sériovo bude ponúkaná aj slabšia verzia s pohonom len zadných kolies. Q4 Sportback zvládne zrýchľovanie z nuly na stovku za 6,3 sekundy a (typicky elektromobilovo) prestane zrýchľovať niekde pri hranici 180 km/h.

Zdroj: Audi
Zdroj: Audi

Batéria v podlahe má veľmi peknú kapacitu, 82 kWh. Podľa metodiky WLTP to e-tronu poskytuje dojazd vyše 450 kilometrov, v prípade verzie s pohonom zadných kolies vyše 500 kilometrov. To by nebolo také srdcervúce (aj keď k spokojnosti úplne stačí), no štandardné dobíjanie výkonom až 125 kilowattov je údaj, ktorý zaslúži pozornosť. Podobne ako možnosť dobiť až 80 percent kapacity batérie za 30 minút.

Jedným z najväčších lákadiel nového Audi Q4 Sportback e-tron ale nebude jeho dlhé meno, dojazd alebo kupéčkovitá zadná časť. Bude to cena, ktorá má v základnej výbave začínať pod hranicou 40 000 €. A to už je suma, ktorá by mohla mnohých ľudí presvedčiť vyskúšať elektromobilitu práve v showroome ingolstadtskej automobilky.

NEPREHLIADNITE:

Mrkni naše nové video: