Premiéra nového E-čka sa nezadržateľne blíži a v súvislosti s ňou nás Mercedes pripravuje na to, čo od novej generácie triedy E môžeme očakávať.
Jedným zo zaujímavých prvkov, ktorý sa ocitne na palube W213, je asistent Remote Parking Pilot, po slovensky diaľkový parkovací pilot. V praxi by malo ísť o podobný systém, ktorý mal premiéru v BMW radu 7, kde je táto funkcia ovládaná prostredníctvom multifunkčného kľúča. Systém od Mercedesu má pracovať ako aplikácia na smartfón. Jednoduchým ovládaním prikážete triede E, aby sa naštartovala a plynulo vyparkovala alebo zaparkovala na vopred určené miesto.
Hlbšie informácie o modeli W213 nie sú k dispozícii, na internete však koluje množstvo potenciálne pravdivých správ. Jednou z nich je medzigeneračný pokles hmotnosti o 70 až 150 kg, ďalšia vraví o širokej palete agregátov začínajúc na štvorvalcovej jedna-šestke a končiac pri V8 vo verzii AMG. Špecifickou a veľmi príjemnou informáciou je návrat Daimleru k radovým šesťvalcom, čo by malo prebehnúť predstavením nového 2,9-litrového naftového motora s dvomi turbami. Údajne sa pracuje aj na verzii s elektricky hnanými kompresormi ako súčasť quad-turbo systému. Jej výkon by mohol siahať až ku štyrom stovkám koní.
Presný dátum odhalenia zatiaľ nepoznáme, avšak je možné, že Mercedes-Benz triedy E (W213) si svoju premiéru odbije na januárovom NAIAS v Detroite.
Do garáže či v podzemnom parkovisku, nový Mercedes-Benz triedy E ako na rozkaz zaparkuje diaľkovo a bez vodiča za volantom.