S úspešnejším Volkswagenom ID.4 zdieľa mnoho komponentov a úprimne, tento výsledok nás trocha prekvapil. Čo je však zle pre čo najbezpečnejší obiehací manéver, to nemusí byť zlé pre zábavu za volantom u ľudí, ktorí s ním narábať vedia – problémom je totiž jeho prílišná pretáčavosť.
V júni tohto roku sme videli, ako ID.4 úspešne prešiel kužeľmi rýchlosťou 73 kilometrov za hodinu v teste organizovanom portálom km77.com.
Malá rýchlosť stačí
Testovací pilot portálu uviedol, že elektrické SUV pôsobí vyvážene a umiernene, no práca stabilizačného systému nie je vždy jasne predpovedateľná. Podobná situácia má byť aj pri Enyaqu, no s tým rozdielom, že rýchlosť dosiahnutá pri vyhýbacom manévri je ešte nižšia.
Najlepší výsledok, ktorý český elektromobil dosahuje bez rande s kuželmi je 67 km/h, čo je obzvlášť nízky výsledok pre elektromobil. Celkovo sa vozidlo správa veľmi podobne ako ID.4 (prekvápko!), pričom elektronický stabilizačný systém brzdí zadným kolesom, aby sa prevliekol cez kužele bez ujmy. Od druhej korekcie je však Enyaq príliš pretáčavý.
Tento francúzsky čávo to dal lepšie:
Tento Citroën porazil v losom teste Porsche aj Audi. Má 22 rokov!
Pri rýchlejších pokusoch Enyaq svoje správanie len zvýrazňuje. Je to paradoxné, pretože podľa slov testovacieho jazdca sa situácia začne obracať práve v momente, keď zaberie stabilizačný program. Vo výsledku to teda vyzerá, že vďaka zapnutej stabilizácii získame to, čo majú nadšencí adrenalínovej jazdy najradšej – pretáčavý šmyk. A to je trocha zvláštne, nie?