Premiéra nového modelu BMW radu 1 znamená tiež začiatok ďalšej kapitoly 20-ročného úspešného príbehu značky v segmente kompaktných vozidiel. Štvrtá generácia modelu sa bude vyrábať v závode spoločnosti BMW Group v Lipsku. Na trh príde v októbri 2024.
Športovú auru typickú pre BMW podčiarkujú v najnovšej generácii najmä jej proporcie – dlhá kapota, kabína posunutá dozadu, dynamická línia strechy a mohutná zadná časť. Rozmery päťdverového modelu sa oproti predchodcovi zmenili len nepatrne.
Štandardne dodávané LED svetlomety integrujú nové vertikálne prvky pre denné svietenie a smerové svetlá. Voliteľne sú k dispozícii adaptívne LED Matrix svetlomety s funkciou prisvecovania do zákrut a s modrými akcentmi.
Menej fyzických tlačidiel
Novo navrhnutý interiér je odteraz štandardne dodávaný bez použitia prírodných kožených poťahov. Naďalej ale ponúka prémiové prostredie so športovými doplnkami a dostatočný priestor pre piatich cestujúcich. Vylepšené sedadlá zvyšujú komfort na dlhých cestách, voliteľne sa v ponuke nachádzajú aj jednoduchšie športové sedadlá a M športové sedadlá.
Vylepšená kvalita materiálov, prepracovaný volič prevodovky a zakrivený displej BMW Curved Display dotvárajú prémiovú atmosféru interiéru. Multimediálny systém pozostáva z 10,25-palcového štítu pred vodičom a 10,7-palcového stredového displeja. Počet fyzických tlačidiel a ovládacích prvkov v interiéri sa vďaka využívaniu digitálnej technológie výrazne znížil.
Nový systém BMW iDrive je navrhnutý pre dotykové ovládanie a hlasové ovládanie. Využíva operačný systém BMW Operating System 9, ktorý zároveň vytvára základ pre individuálny výber doplnkových digitálnych služieb. Aktualizácie softvéru na diaľku umožňujú bezdrôtovú integráciu nových a vylepšených funkcií.
Vrcholná verzia má 300 koní
Na vrchole modelového radu sa nachádza verzia BMW M135 xDrive s výrazne zlepšenými výkonnostnými vlastnosťami. Model BMW M poháňa štvorvalcový motor s výkonom 221 kW (300 k), v jeho výbave sa štandardne nachádza adaptívny M podvozok so športovým riadením a inteligentným pohonom všetkých kolies. Z nuly na 100 km/h zrýchli za 4,9 sekundy.
Trojvalcový benzínový motor modelu BMW 120 a štvorvalcový naftový motor modelu BMW 120d dostali 48-voltovú mild hybridnú technológiu, ktorá zvyšuje ich účinnosť aj výkon. Všetky pohonné jednotky prenášajú svoju silu na kolesá pomocou štandardne dodávanej 7-stupňovej dvojspojkovej prevodovky Steptronic.
Vylepšenia na podvozku
Vďaka maximálnemu výkonu 125 kW (170 k) zrýchli BMW 120 z 0 na 100 km/h za 7,8 sekundy. BMW 120d generuje výkon 120 kW (163 k) a zrýchli z 0 na 100 km/h za 7,9 sekundy. Model BMW 118d, tiež poháňaný štvorvalcovým naftovým motorom poskytuje výkon 110 kW (150 k) a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 8,3 sekundy.
Obratnosť, presnosť riadenia a dynamika v zákrutách profitujú zo zvýšenej tuhosti konštrukcie karosérie a uloženia podvozku. Technológia podvozku zahŕňa optimalizovanú kinematiku, vysoko predpäté uchytenia stabilizátorov a novú technológiu tlmičov. Zbiehavosť predných kolies sa zvýšila o 20 percent, čo prinieslo vysokú smerovú stabilitu a lepšiu spätnú väzbu riadenia.