Aston Martin DB11 už čoskoro aj s osemvalcom od AMG

Spolupráca Astonu Martin a AMG prináša prvé ovocie. Model DB11 dostal nový motor.

1318

Športový GT model DB11 prišiel v minulom roku ako náhrada za model DB9. Automobilka schválne preskočila o číslo viac, čo má symbolizovať väčší vývojový skok vpred.

Zdieľaná jednotka

Model DB11 poháňal až doteraz 5,2-litrový dvakrát prepĺňaný dvanásťvalec. Ten by už čoskoro mal v ponuke doplniť „menší“ osemvalec, ktorý prichádzha ako výsledok spolupráce spoločnosti Mercedes-Benz s automobilkou Aston Martin. Spolupráca s nemcami už priniesla zdieľaný infotainment a niektoré detaily v interiéri, no ide vôbec o prvý prípad zdeiľania pohonnej jednotky.

Spomínanou jednotkou je štvorliter s dvoma turbami, ktorý poháňa niekoľko modelov AMG, vrátane športového kupé GT. Model DB11 bude vo výsledku dosahovať výkon 503 koní, čo je zhodný parameter s modelom GT S. Samozrejme nie všetko zostalo v pôvodnom stave. Inžinieri od Astonu napríklad zjemnili charakter jednotky pomocou softvérových úprav. Maximálna rýchlosť vozidla dosiahne 300 km/h a zrýchlenie z 0-100 km/h zvládne za štyri sekundy.

Pôvodný dvanásť valec je o sto koní silnejší, no krútiaci moment osemvalca 675 Nm – to je len o 25 menej než v prípade väčšej V12-tky. Obe jednotky sú spriahnuté s osemstupňovým automatom.

Slabší, no ľahší

Okrem zmenšenia počtu válcov sa zmenila aj celková hmotnosť vozidla. Tá je o 115 kilogramov nižšia než v prípade jednotky V12. Ubýtok hmotnosti cítiť najmä na prednej náprave, čo vodič pozitívne pocíti na jazdných vlastnostiach.

A teraz ten najpodstatnejší argument – cena. Kým za DB11 s dvanásťvalcovou jednotkou si Aston Martin zaúčtuje 204 900 eur, za nový variant s osemvalcom od AMG budúci majitelia zaplatia „len“ 184 000 eur. Nová varianta bude okrem pohonnej jednotky jemne odlišná aj dizajnovo. Spoznáte ju podľa odlišných koncoviek výfuku a tmavých svetlometov. Oficiálne odhalenie Aston Martin plánuje na práve prebiehajúci festival rýchlosti v Goodwoode.