Zvuk monopostov F1 už nie je to, čo býval

990

Automobilovým nadšencom, teda priaznivcom Formule 1, ostanú oči už len pre plač. Od roku 2014 sa do monopostov budú montovať 1,6-litrové vidlicové šesťvalce dopované turbom a eletromotorom. Všetko v mene zníženia emisii. Nové agregáty majú údajne spotrebu nižšiu až o 25 %. Dokonca sa aj výkon zlepšil. Možno sa pýtate, kde je teda problém?

Nuž, stačí sa len započúvať a dôjde vám to. Zvuková kulisa sa zmenila dosť radikálne. Až tak veľmi, že by asi ani vytrénované ucho nezistilo, že to je zvuk motor. Pravdou je, že staré atmosferické V8 mali omnoho dravší prejav.

Čo vám to pripomína, vysávač, mixér či ani neviete? Formulu 1 už ale pravdepodobne nie.

Úprimne – nie je sa čomu čudovať. Tento svet je dnes len o peniazoch. Znižovanie emisií nabaľovanie sa na tom je dnes veľkým trendom. Neplatí to však iba pre bežné autá, ale napríklad aj pre kráľovskú disciplínu motoršportu.