Bývalý riaditeľ japonskej automobilky zomrel vo veku 94 rokov na rakovinu lymfatických uzlín. Práve pod jeho vedením sa značka Suzuki stala globálnou a expandovala na menej rozvinuté trhy vrátane strednej Európy. Prvým mužom spoločnosti bol dlhých 40 rokov.
So značkou Suzuki sa vyštudovaný bankár spojil v roku 1958 a to tak, že sa priženil do rodiny vtedajšieho generálneho riaditeľa Šunza Suzukiho – za manželku si vzal jeho dcéru a prijal priezvisko Suzuki. Od roku 1978 bol prvým mužom spoločnosti – pôsobil ako prezident aj ako generálny riaditeľ. A bol to on, kto prišiel s prelomovým myslením.
Svojou cestou
Od prvej chvíle sa snažil povedomie o značke Suzuki rozširovať do sveta, no mal svojskú víziu. Najskôr sa dohodol s Toyotou, aby jeho automobilke dodávala spaľovacie motory spĺňajúce vtedajšie kritéria, pretože v Suzuki také v tom čase nemali. Potom sa rozhodol expandovať a dostať Suzuki medzi popredných japonských výrobcov áut.
Jeho plán stál na dvoch základných pilieroch, prvým bola výroba tradičných malých áut pre japonský trh a druhým bol vstup na indický a stredoeurópsky trh s väčšími modelmi. Prakticky úplne sa vyhol Amerike a Číne – dvom obrovským trhom, na ktoré sa sústredili konkurenčné japonské automobilky.
Úspech sa dostavil
V Japonsku teda značka Suzuki produkovala mini autá s motormi do 660 ccm, ktoré sú na tamojšom trhu obľúbené dodnes. V Indii potom v roku 1983 spojil Osamu Suzuki sily so štátnou automobilkou Maruti Udyog a výsledkom spoločného úsilia bolo prvé globálne úspešné auto – Maruti 800. Predávalo sa tiež ako Suzuki Alto či Suzuki Maruti.
Suzuki dnes na Slovensku patrí do TOP 10 najpredávanejších značiek (výsledky za rok 2023), pričom obľube sa teší viacero modelov. Spomenúť môžeme napríklad Vitaru – štvrtá generácia je na trhu už takmer 10 rokov a nedávno prešla výraznejšou modernizáciou. V kategórii malých áut je dlhodobo úspešný Swift.