Nový elektromobil Volkswagen ID.2all | Bude naozaj dostupný pre každého?

1106

Elektromobily sú pre mnohých z nás ešte stále nedostupné, avšak Volkswagen prichádza s novinkou, ktorú si bude môcť dovoliť takmer každý.

Hlavnou myšlienkou konceptu Volkswagen ID.2all je výroba a predaj cenovo dostupného elektromobilu s cenovkou nižšou ako 25 000€. Očakávaný prichod produkčnej verzie na trh je rok 2025 a môžme vám prezradiť, že sa nebude priveľmi líšiť od spomínaného konceptu.

 
Zdroj: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen

Svieži dizajn exteriéru

Dizajn konceptu ID.2all je veľmi originálny a podoba s ostatnými členmi rodiny ID je takmer nulová . Oblé tvary ustúpili ostrým hranám a zvýrazneným blatníkom, dizajn sa dokonca inšpiroval aj prvou generáciou modelu Golf v podobe konvenčného C-stĺpika . Predné a zadné svetlomety sú navzájom prepojené LED pásom, vpredu tento svetelný pás dopĺňa maska chladiča v kontrastnom lakovaní.

Zdroj: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen

Zadné partie tohto konceptu boli navrhnuté v štýle retro, jednoduché hranaté svetlomety, ktoré sa tiahnu až k podsvietenému logu. V spodnej časti sa nachádza difúzor, ktorý zlepšuje prietok vzduchu okolo karosérie a spoločne so strešným spoilerom znižuje aerodynamický odpor, treba však dodať, že k zlepšeniu aerodynamiky prispievajú aj 20-palcové kolesá s novým turbínovým dizajnom.

Zdroj: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen

Atraktívny výkon na úrovni hot-hatchu

Napriek zameraniu na dostupnosť Volkswagen nezaháľ ani v oblasti pohonu. Elektromotor poháňajúci prednú nápravu má maximálny výkon 226 koní, je to o takmer 20 koní viac ako v prípade modelu Polo Gti. Podľa všetkých dostupných informácií bude možné zrýchlenie z nuly na stovku za 7 sekúnd, maximálna rýchlosť je stanovená na 160 kilometrov za hodinu. O dôraze na výkon a dynamiku hovoria aj obuté pneumatiky Continental ContiPremiumContact 6, ktoré sú známe športovými jazdnými vlastnosťami. Informácie ohľadom veľkosti batérie Volkswagen nezverejnil, avšak prezradil údaje o nabíjaní, nabitie z 10 na 80% by podľa všetkého malo trvať približne 20 minút. A maximálny dojazd? Ten sa pohybuje na úrovni 450 kilometrov na jedno nabitie.

Nová verzia platformy MEB

Vďaka najnovšej verzii platformy MEB , ktorá kombinuje pohon predných kolies a systému zjednodušenej zadnej nápravy s torznou priečkou poskytuje ID.2all batožinový priestor s objemom 490 litrov.

Po sklopení zadných sedadiel sa tento spomínaný objem zväčší až na 1330 litrov, na pomery auta s dĺžkou 4050 milimetrov sú to slušné parametre. Aj keď je ID.2all svojou dĺžkou podobné modelu Polo, v šírke ho prekračuje až o 6 centimetrov.

Zopár detailov o interiéri

V interiéri chválime najmä samostatné ovládanie klimatizácie, ale aj množstvo príjemných a mäkkých materiálov pre ten najlepší možný komfort počas jazdy či už pre vodiča alebo pasažierov. Palubná doska, stredový tunel , ale dokonca aj ovládanie okien pôsobí ako návrat do čias konvenčnejšej formy ovládania a to považujeme za jedno veľké plus.

Veľký výber moderných technológií

Aj keď je základná cena prijateľne nízka , neznamená to, že v ID.2all nemôžete mať na výber množstvo tých najmodernejších technológií. Medzi prvky výbavy patrí aj systém čiastočne autonómnej jazdy Travel Assist, inteligentné matrix LED svetlomety IQ.Light či praktický plánovač trás Electric Vehicle Route Planner.