Tu končí všetka sranda: Prečo stojí tento Tiguan vo Francúzsku 84 900 €?

8157
Takto vyzerá krátky faceliftovaný Tiguan R.
Zdroj: Volkswagen

Volkswagen Tiguan R je jednoznačne pozoruhodné a veľmi silné vozidlo. Svetu sa toto rýchle SUV ukázalo pri príležitosti faceliftu jeho aktuálnej generácie, pod kapotou hostí známy štvorvalec z rokdiny EA888 a výkonom 236 kilowattov (320 koní), ktorý vypúšťa 180 gramov oxidu uhličitého na kilometer.

A to je presne dôvod, prečo vo Francúzsku prichádza s tučnou emisnou pokutou.

Zdroj: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen

Keď zvýhodniť nestačí, treba znevýhodniť

Rok 2021 nepriniesol so sebou len koniec roka 2020, ale napríklad aj masívne zvýšenie pokút pre automobily so spaľovacími motormi v krajine croissantov, revolúcií a sociálnej demokracie. Tento trend sa každopádne dal očakávať – Francúzska vláda je jednou z tých, ktoré štedro dotovali nákup elektrických áut, čo však z ekonomického hľadiska nedáva dlhodobý zmysel.

Zdroj: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen

Záväzok znižovať emisie skleníkových plynov však stále trvá, preto úradníci po zvýhodňovaní elektromobility siahli aj po inom riešení – znevýchodňovaní áut so spaľovacími motormi, ktoré je skutočne masívne. Podľa denníka Le monde, každé vozidlo, ktoré emituje emisie nad 131 gramov CO2 na kilometer platí vo Francúzsku pokutu, ktorej maximálna výška sa môže vyšplhať až do 40 000 €. 

Zdroj: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen

V praxi to potom vyzerá veľmi divoko, keďže relatívne čisté a moderné vozidlá so spaľovacími motormi, no s vysokým výkonom a bez hybridného systému dostávajú likvidačné pokuty. Žiarivým príkladom tohto bizarného zdaňovania je napríklad spomínaný Volkswagen, ktorý napriek svojmu ľudovému menu stojí v základe až 54 900 €, čo by sa ešte dalo jeho schopnosťami ospravedlniť. S emisnou pokutou vo výške 30 000 € už to však také jednoduché nebude. Ešte že sa batérie vyrábajú zo vzduchu a bez spotreby energie…

Zdroj: Motor1.com