Toyota nakopáva v Číne trh s vodíkovou mobilitou. Sľubuje si úspech

516
Zdroj: Toyota

United Fuel Cell System R&D (FCRD) je joint venture, ktorý založili Toyota spolu s piatimi čínskymi spoločnosťami. Jeho úlohou bude vyvinúť palivové články a pohonné systémy pre úžitkové vozidlá poháňané vodíkom určené pre čínsky trh.

Akcionármi výskumu a vývoja spoločnosti FCRD sú Toyota, FAW, Dongfeng Motor Corporation (DFM), Guangzhou Automobile Group (GAC GROUP), Beijing Automotive Group (BAIC GROUP) a SinoHytec.

Zdroj: Toyota
Zdroj: Toyota

Toyota a SinoHytec vnesú do tejto spolupráce skúsenosti z oblasti vývoja technológií vodíkového pohonu a pohonu na palivové články. Ďalšími akcionármi sú výrobcovia úžitkových vozidiel s rozsiahlymi znalosťami z oblasti návrhov a výroby týchto vozidiel a so znalosťami trhu. Všetci sa spoločnými silami zamerajú na vývoj elektrických úžitkových vozidiel poháňaných vodíkom, ktoré budú atraktívne pre čínskych zákazníkov a budú vyhovovať miestnym predpisom.

Zdroj: Toyota
Zdroj: Toyota

„FCRD má veľký význam pre globálnu vodíkovú stratégiu spoločnosti Toyota. V žiadnej krajine nerastie vodíkový automobilový priemysel tak rýchlo ako v Číne. Ako som už mnohokrát zdôraznil, spolupráca s partnermi je pri propagácii elektrifikovaných automobilov veľmi dôležitá. Vďaka spolupráci s významnými výrobcami úžitkových vozidiel a spoločnosťou SinoHytec, ktorá disponuje veľkými technologickými možnosťami, vytvoríme základy pre masový trh FCV v Číne,“ ubezpečil Shigeki Terashi, viceprezident a prevádzkový riaditeľ spoločnosti Toyota Motor Corporation.

Rozvoj vodíkovej mobility v Číne

Spolupráca Toyoty a jej partnerov je súčasťou čínskej politiky čistej dopravy, ako aj dlhodobej stratégie Toyota Environmental Challenge 2050, ktorej cieľom je do roku 2050 eliminovať negatívne vplyvy činnosti spoločnosti na životné prostredie.

Zdroj: Toyota
Zdroj: Toyota

United Fuel Cell System R&D sa zameria na vývoj produktových plánov a spoločnú základnú štruktúru, na ktorej bude založená séria zjednotených komponentov, napríklad modulových palivových článkov alebo riadiacich jednotiek. Tento prístup, ktorý už priniesol úspech v podobe architektúry TNGA (Toyota New Global Architecture), skráti čas navrhovania a zavádzania nových modelov do výroby a umožní rýchlo zaviesť na čínsky trh rozmanitý rad úžitkových vozidiel s nulovými emisiami. Ide o to, aby sa stali pre čínskych zákazníkov cenovo dostupnou a výnosnou alternatívou áut so spaľovacím motorom. Rozšírené využitie automobilov na palivové články pomôže znížiť emisie CO2 v mestách.

Zdroj: Toyota
Zdroj: Toyota

Nová spoločnosť bude zaregistrovaná v Pekingu ešte v tomto roku. Spočiatku bude zamestnávať asi 50 ľudí, do roku 2023 sa tím rozrastie na 100 zamestnancov. Toyota bude vlastniť 65 % akcií, 15 % bude patriť spoločnosti SinoHytec a po 5% ostatným partnerom. Investičné náklady presahujú 5 miliárd jenov.

Najrýchlejšie rastúci trh

Trh s vodíkovými vozidlami v Číne rastie takým tempom, ako nikde inde vo svete. Týka sa to najmä úžitkových vozidiel. Je to výsledok vládnej stratégie Technology Roadmap for Energy-Saving and New Energy Vehicles, ktorú v Číne vyhlásili v roku 2016. Toyotu a jej partnerov spája presvedčenie, že masový trh s vodíkovými automobilmi vznikne vďaka koordinovaným opatreniam celého odvetvia a individuálne aktivity jednotlivých firiem tu nebudú stačiť.

Zdroj: Lexus
Zdroj: Lexus

„Čína je jedným z najrýchlejšie rastúcich trhov s FCEV (elektromobilmi poháňanými palivovými článkami). Nová spoločnosť sa stane platformou pre spoločný výskum, vývoj a spoja sa v nej silné stránky každého z partnerov – pokroková technológia palivových článkov Toyoty, obrovský potenciál SinoHytec v systémovej integrácii, ako aj dôkladné znalosti čínskeho automobilového trhu a skúsenosti s výrobou všetkých štyroch čínskych automobilových spoločností. Sme presvedčení, že v nasledujúcich rokoch budeme schopní vybudovať vodíkovú ekonomiku a urýchliť revolúciu s nulovými emisiami v Číne a na celom svete,” povedal Zhang Xiyong, generálny riaditeľ BAIC GROUP.