TEST MG ZS: Útok na stereotypy

2371
Zdroj: Rasťo Bujna

Navrhnuté v Británii, vyrobené v Číne a s cenou, pri ktorej sa kolená roztrasú aj tým najdostupnejším značkám. Také je MG ZS. Jeden z mála modelov, ktoré dostanete aj na Slovensku. Rozhodne však má čím zaujať.

MG ZS patrí do segmentu subkompaktných crossoverov, ktorý je dnes veľmi populárny. S dĺžkou 4 323 milimetrov je väčšie ako Fiat 500L, Škoda Kamiq, Hyundai Kona a aj jeho rodácky kolega SsangYong Tivoli.

Zdroj: Rasťo Bujna
Zdroj: Rasťo Bujna

Samotný model nie je úplne nový. Začali ho vyrábať v roku 2017 a na Slovensko automobilka priniesla až faceliftovanú verziu. Z hľadiska dizajnu sa automobilka spolieha na všetko, čo je overené. Predná maska sa podobá na niektoré iné modely v ponuke, koncové svetlá majú nenásilný svetelný podpis a napriek svojim oblým tvarom ZS-ko vyzerá relatívne dynamicky. Dizajnu pomáha aj jeho “neopozeranosť”.

Interiér prekvapil

Po nastúpení dovnútra sa pred vami rozprestrie paluba, ktorá pôsobí na pohľad veľmi luxusne. Niektoré tvrdé plasty tento dojem mierne podrývajú, no celkový dojem z interiéru je v porovnaní s konkurenciou v rovnakej cenovej kategórii naozaj nadpriemerný. Navyše ZS-ko pôsobí veľmi priestranne. Môžu za to aj číre sklá vzadu. Mimochodom, všetky okná sú elektrické.

Zdroj: Rasťo Bujna
Zdroj: Rasťo Bujna

Na digitálny prístrojový panel sa pozeráte cez veniec volantu. Ten je nastaviteľný iba smerom hore a dole, ale je prešívaný, kožený a s veľmi dobrým úchopom. Stredu palubnej dosky dominuje 10,1-palcový multimediálny systém. Na ňom a hlavne jeho odozve je vek modelu už trochu cítiť.

Zdroj: Rasťo Bujna
Zdroj: Rasťo Bujna

Pod displejom sa nachádzajú fyzické tlačidlá ovládajúce všetky možné systémy. Niektoré môžete stláčať jedným smerom, iné zas aj nadol, aj nahor. Celkom nás prekvapilo ovládanie klimatizácie, ktoré je digitálne, no manuálne. Inými slovami, nájdete tu manuálnu klimatizáciu, ktorá sa neovláda otočnými voličmi, ale priamo cez multimédiá. Automatická klimatizácia v MG ZS nie je dostupná. Sedenie je až prekvapivo príjemné. Ponúka čalúnenie v umelej koži, prešívanie a aj vyhrievanie.

Zdroj: Rasťo Bujna
Zdroj: Rasťo Bujna

Sedenie je pre túto kategóriu celkom priemerné. S výškou 190 centimetrov si sadnem sám za seba bez problémov, no bez extra dávky priestoru. Kufor patrí medzi najväčšie vo svojej kategórii. Napríklad od Dustera je až o 38 litrov objemnejší a natlačíte doň 448 litrov batožiny. Podobne ako pri EHS-ku, aj tu mi trochu chýbajú háčiky alebo zásuvka. 

Zdroj: Rasťo Bujna
Zdroj: Rasťo Bujna

Toto sme inde nevideli

Už ste niekedy videli v malom aute 360-stupňovú kameru? Asi áno. Ale aby cúvacie senzory ukazovali vzdialenosť od prekážky aj v centimetroch, to sme ešte nevideli. Ide o vychytávku, ktorá pri tesnom parkovaní v mestských uliciach dokáže veľmi pomôcť.

Zdroj: Rasťo Bujna
Zdroj: Rasťo Bujna

Na test sme dostali výbavu Exclusive, ktorá zahŕňa prakticky všetku dostupnú výbavu. Dôležité však je, že ponuka motorov je priamo naviazaná na výbavu, ktorú si zvolíte. Napríklad tá naša je dostupná iba s jednolitrovým trojvalcom a výkonom 111 koní. Sekunduje mu automatická prevodovka so šiestimi stupňami.

Zdroj: Rasťo Bujna
Zdroj: Rasťo Bujna

Samotná prevodovka nepatrí medzi najúspornejšie. Prevodový stupeň drží celkom vysoko a v cykle WLTP sľubuje spotrebu 7,2 l/100 kilometrov. Na druhej strane, vyššie otáčky znamenajú pružnejšie reakcie na plynový pedál. Jeho hlavnou devízou je ale pomer ceny, výbavy a komfortu. Áno, i komfort je súčasťou tejto rovnice. Jazda po ceste je absolútne sebaistá a prejazd nerovnosťami nesprevádzajú žiadne lacno pôsobiace nárazy alebo nebodaj plechové vŕzganie. Rovnako sebaistý je aj prejazd zákrutami iba s miernymi crossoverovskými náklonmi karosérie.

MG ZS hodili do vody, v ktorej pláva obrovské množstvo rýb. Naproti tomu segment malých crossoverov je jedným z najväčších, a tak má aj veľké šance uplatniť sa. Rozhodne totiž má čím zaujať.

Základná cena modelu – MG ZS Essential: 17 890 €
Základná cena testovanej verzie – MG ZS Exclusive: 22 690 €
EuroNCAP: 3* (2017)
Záruka: 7 rokov alebo 150 000 kilometrov (proti prehrdzaveniu bez obmedzenia kilometrov)
Registračná daň: 90 €

Technické údaje 
Motor
Typ motora:radový, zážihový
Valce/ventily:3
Zdvihový objem [cm3]:999
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]:82 (111) / 5 200
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:160 / 1 800 - 4 700
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:193
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:12,4
Spotreba - kombinovaná [l/100 km]:7,2
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:448
Dĺžka [mm]:4 323
Šírka [mm]:1 809
Výška [mm]:1 653
Rázvor [mm]:2 579