Keby BMW náhodou vypustilo do sveta rožok s prívlastkom “CS”, stavím sa, že by naozaj dobre jazdil. Až tak donebavolajúce bývajú schopnosti inžinerov z Mníchova v prípade legendárnych odľahčených verzií ostrých kupé.
Poďme ale naspäť na zem. Na dvere pomaly klopká ďalšia generácia šikovného modelu radu 2 od BMW a odborná verejnosť sa jej príchodu tak troška desí. Nie, že by sme čakali, že v Mníchove postavia zlé auto, to vôbec. My len tú terajšiu generáciu jednoducho milujeme.
Odľahčovacia kúra
Odchod tej aktuálnej však znamená minimálne jednu príjemnú vec, ktorou je špeciálna edícia CS. Recept na jej tvorbu je podobný, ako pri legendárnom BMW M3 CSL generácie E46: zoberiete automobil, ktorý je svetu známy ako jedno z najlepších šoférskych áut a ešte ho trocha odľahčíte a vylepšíte. Jednoduché.
A ideálne by vám pred jeho predstavením nemali uniknúť žiadne fotografie alebo informácie. A to už také jednoduché asi nebude, keďže portál Jalopnik dnes ráno vyrukoval s niekoľkými oficiálnymi fotografiami a údajmi! Poďme sa na ne pozrieť bližšie.
Pod kapotou novej M2 CS bude pracovať trojlitrový radový šesťvalec radu S55 prepĺňaný dvoma turbami, ktorý by mal byť údajne naladený na rovnaký výkon ako v prípade väčšej M4 Competition. To znamená výkon 331 kW (450 koní) a 550 newtonmetrov krútiaceho momentu. Toto všetko bude putovať na zadné kolesá prostredníctvom šesťstupňovej manuálnej prevodovky, alebo na prianie pomocou sedemstupňovej dvojspojkovej prevodovky. Prvý variant zvládne šprint z nuly na stovku za rovné 4 sekundy, dvojspojka stiahne zo zrýchlenia dve desatiny na 3,78 sekundy.
Zváraný, pečený
Okrem výkonu sa tu však zmenilo aj veľa iných vecí. Najmä materiály na niektorých častiach karosérie, a to fakt delikátne: strecha, kapota, predný splitter, zadný spojler, difúzor a spätné zrkadlá sú teraz vyrobené z karbónu! Všetky tieto úpravy určite vyústili v nižšiu pohotovostnú hmotnosť, ktorú však BMW ešte nešpecifikovalo. Anglický Autocar však uviedol pri aute pomer 286 koní na tonu.
Novinkou je tiež adaptívny podvozok, ktorý by M2 CS mala konečne dostať po tom, čo sa jej doteraz vyhýbal. Na výber bude z troch jazdných režimov: Comfort, Sport a Sport+. Vylepšením prešli aj brzdy, ktorých priemer je 400 mm vpredu a 380 mm vzadu, pričom vpredu by sme našli šesť piestikov a vzadu štyri.
Ďalšie zmeny by sme potom našli v interiéri: stredová konzola je teraz z uhlíkových kompozitov, pričom sedadlá si rýchla dvojka požičala z M4 CS. Okrem toho by sme tu našli more alcantary a ozvučenie Harman Kardon. Neviem ako vy, ale mňa by vôbec neprekvapilo, keby sa práve pozeráme na jedno z najlepších šoférskych áut desaťročia. Čo myslíte?