Toto je choré: Mercedes-AMG GLE 63 S dostal 612 koní a elektromotor navyše

1547
Mercedes-AMG GLE 63 AUTOGRÁTIS

Asi od momentu, keď vyšla na trh prvá generácia BMW X6 M, bolo jasné, že to, čo nastane, dosiahne obludných rozmerov. Nemýlili sme sa: najnovší prírastok do rodiny rýchlych SUV-kupé má názov Mercedes-AMG GLE 63 a do boja prichádza v plnej sile.

Nikto ich nepotrebuje, no zjavne ich všetci chcú. Alebo ak nechcú, chceli by aspoň raz v živote vyskúšať, aké je to nimi jazdiť. Reč je o nadopovaných SUV-kupé, ktorých popularita stále rastie aj napriek hroziacej klimatickej kríze, preľudneniu planéty či stagnujúcej ekonomike.

Zdroj: Giphy
Zdroj: Giphy

Hybrid v mene výkonu

Upravená jednotka V8 biturbo s objemom 4 litre je v GLE 63 kupé v oboch výkonových stupňoch (420 kW/571 k a 450 kW/612 k) vybavená integrovaným štartovacím generátorom EQ Boost. Spája štartér a alternátor do výkonného elektromotora a je uložený medzi motorom a prevodovkou. A keď už sme pri tom, tieto pohonné jednotky produkujú až 750, resp. 850 Nm krútiaceho momentu.

Mercedes-AMG GLE 63 AUTOGRÁTIS

Na krátku dobu dodatočne vyvolateľný výkon 16 kW (22 k) a krútiaci moment 250 Nm umožňuje pružnejšie rozbiehanie, ak by to náhodou bolo treba. Inovatívny konštrukčný diel totiž navyše napája 48-voltovú napäťovú sústavu, používa sa ako elektrický generátor a preberá aj hybridné funkcie. K týmto funkciám patrí efekt zvýšenia výkonu, rekuperácia, posunutie ťažiska a takmer nepozorovateľné opakované rozbehnutie motora pri funkcii štart – stop.

Mercedes-AMG GLE 63 AUTOGRÁTIS

GLE vie ďalej v mene planéty vypnúť až štyri valce, čím šetrí palivo. V mene rýchosti je zasa vybavený aktívnou stabilizáciou nakláňania ACTIVE RIDE CONTROL, ktorá precízne vyrovnáva pohyby karosérie. Systém koná prostredníctvom dvoch elektromechanických aktuátorov na prednej a zadnej náprave, ktoré pracujú nezávisle od seba. V každej náprave je integrovaná jedna planétová prevodovka.

Mercedes-AMG GLE 63 AUTOGRÁTIS

Povinnú dynamickú jazdu ďalej umocňuje až sedem jazdných programov DYNAMIC SELECT Comfort, Sport, Sport+, Individual, RACE (exkluzívne len pre variant S modelu GLE 63 kupé), Trail a Sand. To pravdepodobne preto, aby ste vedeli machrovať aj na lesných cestách, aj na piesočných dunách. Napríklad na Záhorí. Alebo v Afrike. Ale to už je totálne na vás, ja len podotknem, že by som napríklad cez Sýriu teraz asi radšej nejazdil.

Mercedes-AMG GLE 63 AUTOGRÁTIS

Všetku silu posiela na nápravy prevodovka AMG SPEEDSHIFT TCT 9G, ktorá zabezpečuje extrémne krátke časy preradenia, rýchle viacnásobné podradenie a automatický medziplyn.

Mercedes-AMG GLE 63 AUTOGRÁTIS

Okrem toho si prešlo vylepšené AMG GLE 63 a 63S Coupé decentnou úpravou exteriéru a interiéru podľa vzoru svojho hranatejšieho brata GLE. Bočné obloženia prahov, telesá vonkajších zrkadiel a rozšírenia podbehov kolies sú nalakované vo farbe karosérie a týmto spôsobom sa plynulo zapájajú do dynamického celkového vzhľadu.

Mercedes-AMG GLE 63 AUTOGRÁTIS

Pri základnom modeli sú sériovo namontované 21-palcové disky z ľahkej zliatiny s nápisom AMG, variant S sa od výroby dodáva na 22-palcových kolesách. Na želanie sú k dispozícii ďalšie varianty diskov s rozmermi od 21 do 22 palcov.

Mercedes-AMG GLE 63 AUTOGRÁTIS

Chytrotip pre machrovanie na bare: variant S disponuje koncovkami výfukov s charakteristickým drážkovaním, ktoré slúžia ako rozlišovacie znaky medzi základným modelom a variantom S. Zaujímavý je ešte balík AMG Night, ktorý sa dodáva na želanie. Obsahuje tepelnoizolačné tmavo tónované sklá, ako aj predný rozdeľovač prúdenia, ozdobné prvky v spojleri predného a zadného nárazníka, vložky v bočných obloženiach prahov, kryty zrkadiel a rámy okien v ušľachtilej čiernej farbe. K týmto prvkom sa pridávajú dvojité koncovky výfuku v prvotriednej vysokolesklej čiernej farbe.

Mercedes-AMG GLE 63 AUTOGRÁTIS

A čo interiér? V základnom modeli je prakticky celý potiahnutý čiernou kožou napa, volant dostanete potiahnutý vo variante S kožou napa/mikrovláknom DINAMICA, v každom prípade s čiernou značkou na 12. hodine. Ako prvok mimoriadnej výbavy sa dodávajú tlačidlá AMG na volante, ktoré umožňujú mimoriadne rýchle nastavenie parametrov relevantných pre dynamiku jazdy. Ozdobné prvky AMG z uhlíkových vlákien pritom dodávajú interiéru ten správny testosterón.

Mercedes-AMG GLE 63 AUTOGRÁTIS

Tak čo, je tento medveď dostatočne hot, or not? Tu máte ešte fotogalériu, aby ste vedeli povedať presnejšie:

NEPREHLIADNITE:

VIDEO: 10 vecí o Opel Zafira Life