Top Gear chce porovnať trio hybridných hyperšportov. Má to však niekoľko háčikov

646

V druhej epizóde 21. série Jeremy Clarkson ako jeden z troch hlavných uvádzačov Top Gearu testoval McLaren P1, v piatom pokračovaní rovnakej série zdieľal svoje dojmy z Porsche 918 Spyder Richard Hammond a v nedávnom piatom dieli série číslo 22 James May recenzoval LaFerrari. Na to sa v rámci tej istej epizódy moderátori dohadovali, ktoré z nich je lepšie a, samozrejme, každý obhajoval to, s čím jazdil.

Rozhodli sa preto porovnať ich priamo na trati Top Gearu a zistiť, ktorý z najmodernejších hyperšportov súčasnej doby je najrýchlejší vôbec. Porsche s poskytnutím svojho modelu problém nemá. Hrdí sa navyše skvelým časom 6.57 minút na Nordschleife, čo už niečo znamená.

Keď však s týmto zámerom zavolali McLarenu, najprv nesúhlasili, no potom by na to pristúpili s podmienkou, že všetky vozy bude riadiť jeden pilot, za rovnakých podmienok a bez akejkoľvej úpravy. Táto situácia je o to zaujímavejšia, nakoľko McLaren svoj hyperšport vyvíjal priamo na trati tejto relácie. Údajne si tiež nie sú veľmi istí, nakoľko Nemci majú pohon 4×4, ktorý sa na určitých miestach má šancu prejaviť. Mimochodom, Briti pred časom tvrdili, že P1 dala nemeckú slučku pod 7 minút. Skutočný čas však nikdy neodhalili. Ktovie prečo…

Automobilka z Maranella má zas presne opačné podmienky ako McLaren – auto chcú dovezieť s tímom inžinierov a jazdiť so špeciálnymi pneumatikami. Taliani dokonca tak pritvrdili, že ak by sa Top Gear pokúsil o porovnanie s požičaným modelom LaFerrari, danému zákazníkovi by v budúcnosti nepredali jediné špeciálne Ferrari.

Sme teda veľmi zvedaví, ako sa táto situácia vykľuje. Určite to nie je príjemné pre, okrem Porsche, ani jednu automobilku.

Moderátori britskej automobilovej relácie Top Gear by radi priamo porovnali LaFerrari, McLaren P1 a Porsche 918 Spyder. Výrobcovia prvých dvoch vozov sú však proti.