TEST: Volkswagen Tiguan | Dobrý sluha

531
Zdroj: Redakcia

Je možné, že Volkswagen Tiguan stretávate na cestách pomerne často, a to rovno niekoľko kusov za deň. Pre tento fenomén existuje veľmi jednoduché vysvetlenie. Ide totiž o najúspešnejší model ako značky, tak aj celého koncernu Volkswagen, je najpredávanejším SUV v Európe a od roku 2007 z neho vzniklo viac než 9 miliónov kusov. Teraz stojím zoči voči faceliftu druhej generácie.

Dlho som rozmýšľal nad tým, prečo je Volkswagen Tiguan takým predajným fenoménom. Pretože “ľudové vozidlá” nie sú známe svojou extrémne pokrokovou technikou či dizajnom, z ktorého by sa vám podlamovali kolená.

Zdroj: Redakcia
Zdroj: Redakcia

Toto však v automobilovom svete podstatné nie je a Tiguan to vystihuje do bodky presne.

Opatrným krokom

Že ide o facelift druhej generácie je zrejmé z pohľadu na profil auta, ktorý zostal aj po osviežení dizajnu prakticky bez zmien. Slovko prakticky som použil len z dôvodu, že na B-stĺpik pribudol diskrétny nápis Volkswagen.

Zdroj: Redakcia
Zdroj: Redakcia

Predok auta je však výrazne prekopaný vďaka novej prednej maske, jednoduchšiemu logu, pozmeneným tvarom nasávacích otvorov a páru IQ.LIGHT LED matrix svetlám. Zadok po novom definuje nový tvar nárazníka a pozmenená grafika zadných svetiel s podpisom podobným modelom Touareg či Passat, ktoré využívajú dynamické smerovky.

Štandardne silná stránka

Tvar výduchov palubnej dosky je totožný s modelom pred faceliftom. Tam však podobnosti končia. Už na pohľad si môžete všimnúť nový tvar volantu, radiacej páky, modernejšiu grafiku prístrojového štítu a infotainmentu či plne dotykové ovládanie klimatizácie. S poslednou zo zmien som mal popravde ako s jedinou novinkou problém, no navádzacie drážky okolo ovládačov jednotlivých funkcií vetrania ma presvedčili o tom, že sa nie je príliš čoho obávať.

Nosné tvary palubnej dosky sa nezmenili. Volant, panel klimatizácie, multimediálny systém, ale aj radiaca páka však áno.
Zdroj: Redakcia

Prvou zo silných stránok Tiguanu je jeho absolútne dokonalá a intuitívna ergonómia. Pri modeloch Volkswagen sa s týmito vyjadreniami opakujem ako zaseknutá platňa, no práve neutrálny dizajn a ovládače padajúce priamo pod vaše prsty spôsobujú, že si s autom porozumie široké publikum.

Priestoru na zadných sedadlách je skutočne dosť. Posunutím zadného radu dokážete zväčšiť batožinový priestor
Zdroj: Redakcia

Na kokpite nie je nič extrémne pokrokové a ani zaujímavé, no prítomnosť v ňom a jeho využívanie vás za jazdy vôbec nerozptyľuje a nevyčerpáva. To je jeho ohromná devíza.

Batožinový priestor má objem 615 litrov a za príplatok 270 eur môžete mať rezervné koleso a dvojitú podlahu kufra, čím po sklopení sedadiel vytvoríte rovinu.
Zdroj: Redakcia

Faceliftom samozrejme nijako neutrpel veľmi dobre rozvrhnutý interiér. Na zadných sedadlách je aj naďalej nadmerná porcia priestoru. V kufri nájdete teda až 615 litrov objemu, rozumne vysokú nakladaciu hranu, no žiadnu rezervu. Tú si môžete dokúpiť za sumu 270 eur, pričom zároveň dostávate aj dvojitú podlahu kufra, ktorá vytvára rovinu po sklopení zadných sedadiel.

Technologický skok

Na palube nájdete už len výhradne konektory typu USB-C. Tentokrát ma to ale vôbec neprekvapilo, keďže po modernizácii môžete využívať systémy Apple CarPlay a Android Auto bezdrôtovou formou. Nový systém MIB3 má oproti predošlej generácii softvéru prepracované prostredie, ktoré mu ani trochu neubralo na príjemnom užívateľskom zážitku.

Digitálny prístrojový štít má mierne zmodernizovanú grafiku.
Zdroj: Redakcia

Nový Tiguan je však pripravený na budúcnosť a disponuje technológiou Car2X, ktorá mu umožňuje komunikovať s inteligentnými prvkami cestnej infraštruktúry či autami naokolo. Táto služba ale v našich končinách poriadne predbieha dobu, keďže si na Slovensku cez túto službu Tiguan s infraštruktúrou zatiaľ príliš nepokecá.

Váš sluha

Vždy ma na tomto aute fascinovalo, že vás vyslovene rozmaznáva svojou jednoduchou povahou. Skombinujte 2-litrový naftový turbodiesel s výkonom 110 kW/150 koní, pohon 4MOTION a len sa vozíte.

2-litrový turbodiesel je jediný motor, ktorý by som si do Tiguanu osobne vybral. Skvele si rozumie s prevodovkou DSG.
Zdroj: Redakcia

Skvele zladený pohon tria TDI, DSG a 4MOTION, blbuvzdorný podvozok, ktorý je priam nemožné vyhodiť z rovnováhy, opatrná elektronika, ľahučké riadenie a primeraná svetlá výška sú nástrojom k tomu, aby ste sa nemuseli starať o nič. Toto auto môžete šoférovať nevyspatí, nesústredení a stále vás podrží na ceste. Po tejto stránke nemám jedinú námietku. Nech jazdíte akokoľvek rýchlo, spotreba je výborná.

Zdroj: Redakcia
Zdroj: Redakcia

Od diaľnice, kde sa sťažka dostanete cez 7 litrov, cez mesto za 6,5 litra, až po mimomestskú premávku, kde dokážete klesnúť pokojne k 5 litrom na stovku, vás hladné oko často trápiť nebude. K tomu sa pridáva balík funkcií poloautonómnej jazdy IQ.DRIVE Travel Assist. Ten skrz radar na čelnom skle sleduje autá pred vami a buď im prispôsobí rýchlosť jazdy, alebo vám pomôže núdzovo zabrzdiť.

Zdroj: Redakcia
Zdroj: Redakcia

Ďalej využíva kamery na sledovanie jazdných pruhov, čítanie značiek a dostávame sa až k tomu, že podľa máp v navigácii dokáže pribrzdiť do zákrut na odporúčanú rýchlosť, či spomaliť pri príjazde ku kruhovému objazdu. Nestaráte sa o nič, ani o to, či, kedy a ako vám svietia svetlá IQ.LIGHT. Je to budúcnosť zabalená vo veľmi povedomom a málo šokujúcom balení.

Prekvapivá devíza

Často hovorím o tom, ako ma auto pobavilo v zákrutách, či mi vyčarilo úsmev na tvári. Tiguan ma však necháva absolútne chladným a to je jeho silnou stránkou.

Zdroj: Redakcia
Zdroj: Redakcia

Pretože milióny ľudí sa potrebujú dostať bezpečne a bez nadbytočnej práce z bodu A do bodu B. No a presne toto robí Tiguan bez zbytočných rečí. Toto očakávajú milióny šoférov po celom svete od svojho auta.

Základná cena modelu – Volkswagen Tiguan 1.5 TSI EVO: 23 990 €
Základná cena testovanej verzie – Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4MOTION DSG Elegance: 39 390 €
Euro NCAP: 5 hviezd/2016
Záruka: 2 roky/bez obmedzenia km
Registračná daň: 260 €

Technické údaje 
Motor
Typ motora:vidlicový, vznetový
Valce/ventily:4/16
Zdvihový objem [cm3]:1968
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]:110 (150)/4000
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:340/1750-3000
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:200
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:9,4
Spotreba - kombi (WLTP)[l/100 km]:6,7-7,1
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:615
Objem nádrže [l]:58
Pohotovostná hmotnosť [kg]:1725
Rozmer pneumatík:215/65 R17
Dĺžka [mm]:4486
Šírka [mm]:1839
Výška [mm]:1654
Rázvor [mm]:2677
NEPREHLIADNITE: