TEST Volkswagen Tiguan Allspace | Kompromis? Nepoznám…

4061
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Faceliftovaný Volkswagen Tiguan Allspace prešiel modernizáciou najmä z hľadiska exteriéru. Aj nová verzia si zachováva jednu dôležitú vlastnosť. Nekompromisnosť.

Volkswagen Tiguan sa teší veľkej popularite. Dokonca až takej, že už dva roky kraľuje rebríčku najpredávanejších áut značky. Či dlhá, či krátka verzia, obe si zachovávajú svoj osobitý štýl a aj v rámci faceliftu vsádzajú na zaužívaný recept.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Najväčšie zmeny nastali na prednej maske, ktorá vyzerá opticky ešte prísnejšie. Mriežka v nárazníku výrazne narástla a nové sú aj svetlá, ktoré majú zabudované hmlovky a sú LED už v základe. Znamená to, že Tiguan sa na vás „pozerá“ opäť len dvomi očami. Na našom testovanom modeli sme dostali príplatkové IQ.Light, ktoré okrem matrixovej funkcie dopĺňa aj svetelný pásik po celej šírke prednej masky.

Vzadu je zmien oveľa menej. Zmenené sú koncové svetlá s novou grafikou, menším retušom si prešiel zadný nárazník a logo značky spolu s názvom modelu sú po novom v strede. Dĺžka auta sa natiahla o približne 2,5 centimetra, no rázvor ostal rovnaký. Za nárast vďačíme o niečo natiahnutejšej prednej maske.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Digitalizovaný

V interiéri sú zmeny doslova homeopatické. Novinkou je 10 a štvrť palcový digitálny kokpit už v základe a 8-palcová obrazovka multimédií. Inak sú zmeny viac citeľné ako viditeľné. V najvyššej výbave R-Line máme sedadlá potiahnuté kombináciou látky a kože, ktorá je pre tento model úplne nová. Sedadlá nepatria medzi najmäkšie, no dokonale držia v zákrutách.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Ďalšou zmenou je konektivita. Na palube nájdete množstvo zásuviek typu USB-C. Systém MIB3 podporuje nielen bezdrôtové Apple CarPlay a Android Auto, ale aj rad riešení priamo spod taktovky Volkswagenu. Technológia Car2X umožňuje autu vďaka neustálemu pripojeniu na internet získavať dopravné informácie od cestných systémov a druhých áut. Volkswagen je prvou značkou, ktorá túto technológiu začala ponúkať ako štandardnú výbavu. Na Slovensku ju však zatiaľ pre nedostatočnú infraštruktúru nevyužijete.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Čo však určite využijete, je kufor. Veď načo inak Allspace? Batožinový priestor je doslova gigantický. Po otvorení veka kufra dostanete k dispozícii 760 litrov, ktoré dokonale postačia na týždňovú dovolenku pre celú rodinu bez akýchkoľvek kompromisov. A ak by ste potrebovali presúvať ešte väčšie náklady, jednoducho posuniete zadnú lavicu až o 18 centimetrov dopredu! A to je auto v stave, kedy ešte stále, i keď menej komfortne, odvezie až 5 ľudí.

Takto vyzerá 760 litrov. Ale to ste ešte neposunuli zadné sedadlá dopredu. Až o 18 centimetrov! Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Bez hybridu?!

Keď už je reč o kompromisoch, Volkswagen ich absolútne ignoruje aj pod kapotou. Tam v našom prípade buble prepĺňaný štvorvalec 2,0 TSI s výkonom 190 koní. Prevodovka DSG7 poháňa všetky kolesá a zrýchlenie na stovku pod 8 sekúnd iba podčiarkuje jeho šialenosť. Tiguan Allspace je napriek svojej hmotnosti veľmi živý a napriek svojej svetlej výške (okolo 20 centimetrov) veľmi dobrý v zákrutách. Aj vďaka pohonu 4MOTION je jazda s ním skutočnou zábavou. No ak sa chcete baviť, nesmiete mať prievan v peňaženke.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Fakt, že Tiguan Allspace dostal silný benzínový motor bez akejkoľvek formy hybridu, znamená, že spotreba nebude nízka. Ak sa budete chcieť baviť, pripravte sa prekročiť hranicu 10 l/100 kilometrov. No pri skutočne pokojnej nohe sme sa dokázali voziť aj za 6,7 l/100 km.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Volkswagen Tiguan Allspace nepozná kompromisy. Má pohon všetkých kolies, kufor väčší ako Mercedes-Benz GLE či BMW X7 a výkon, ktorý sa vôbec nehodí do dnešnej doby downsizingu. Vďaka Bohu. Za tento kokteil zábavy a praktickosti si síce zaplatíte, no ľutovať nebudete.

Základná cena modelu – Volkswagen Tiguan Allspace Life 1,5 TSI EVO 6MT: 32 490 € (akcia)
Základná cena testovanej verzie – Volkswagen Tiguan Allspace R-Line 2,0 TSI 4MOTION DSG7 190 k: 41 190 € (akcia)
Euro NCAP: 5* (2016)
Registračná daň: 700 €

Technické údaje 
Motor
Typ motora:radový, zážihový
Valce:4
Zdvihový objem [cm3]:1984
Najvyšší výkon [kW (k)]:140 (190)
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:320/1500-4100
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:213
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:7,7
Spotreba - WLTP [l/100 km]:8,1 - 8,4
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:760
Objem nádrže [l]:58
Prevádzková hmotnosť [kg]:1775
Dĺžka [mm]:4726
Šírka [mm]:1839
Výška [mm]:1673
Rázvor [mm]:2789